Časopisi po područjima
Uredništva
Autori
Politike i razmjena
|
Izvorni znanstveni članak
POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA
Ratko Zelenika
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Marina Zanne
orcid.org/0000-0001-7288-670X
; Fakultet za pomorstvo in promet Univerze v Ljubljani
Puni tekst: hrvatski, pdf (775 KB)
|
str. 79-96 |
preuzimanja: 1.278* |
citiraj |
APA 6th Edition Zelenika, R. i Zanne, M. (2008). POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA. NAŠE MORE, 55 (3-4), 79-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/28609
MLA 8th Edition Zelenika, Ratko i Marina Zanne. "POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA." NAŠE MORE, vol. 55, br. 3-4, 2008, str. 79-96. https://hrcak.srce.hr/28609. Citirano 23.02.2019.
Chicago 17th Edition Zelenika, Ratko i Marina Zanne. "POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA." NAŠE MORE 55, br. 3-4 (2008): 79-96. https://hrcak.srce.hr/28609
Harvard Zelenika, R., i Zanne, M. (2008). 'POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA', NAŠE MORE, 55(3-4), str. 79-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/28609 (Datum pristupa: 23.02.2019.)
Vancouver Zelenika R, Zanne M. POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA. NAŠE MORE [Internet]. 2008 [pristupljeno 23.02.2019.];55(3-4):79-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/28609
IEEE R. Zelenika i M. Zanne, "POSLOVNA POLITIKA U FUNKCIJI POVEĆANJA KONKURENTNOSTI POMORSKIH BRODARA", NAŠE MORE, vol.55, br. 3-4, str. 79-96, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/28609. [Citirano: 23.02.2019.]
|
Sažetak Pomorski brodari obavljaju pomorske prijevoze po najprostranijemu pomorskom putu – moru, a pri tome se koriste kapitalno jako skupim prijevoznim sredstvima – brodovima. Na razne načine prevoze različite vrste tereta, skuplje ili jeftinije, pakirane ili nepakirane, a gledano s aspekta kopna, taj se teret prevozi na dugim relacijama. Na brodovima su više ili manje iskusni pomorci raznih nacionalnosti, koji više ili manje dobro tim brodovima upravljaju. Ako bi se sve prepuštalo slučaju, onda danas svjetskim morima vjerojatno ne bi plovilo 50-ak tisuća trgovačkih brodova, s više od milijun pomoraca, i ne bi se godišnje prevezlo više od 7 milijarda tona tereta. Razlog je za to jednostavan; ako pomorski brodari ne bi na tržištu nastupali planski, u budućnost usmjereni i globalno orijentirani, teško bi povezali sve čimbenike koji istodobno pridonose svjetskom gospodarstvu, a njima osiguravaju rast i razvoj. Ili bi se možda prevozilo još više tereta ako bi pomorski sektor i, unutar njega, pomorski brodari bili još bolje organizirani? Dobro organiziran i zato relativno jeftin pomorski promet pokretač je svjetske trgovine i svjetskoga gospodarstva, a uloga brodarskih poduzeća u tomu je golema, i nimalo laka. Problemi s kojima se susreću brodari brojni su i raznoliki, a proizlaze iz tehničkih, tehnoloških, organizacijskih, pravnih i tržišnih promjena na globalnoj razini. Rješavanje tih problema i zadovoljavanje svih standarda, a istodobno dostizanje postavljenih ciljeva, može biti učinkovito jedino ako se svemu tome pristupa planski i sustavno. Planski i sustavni pristup odražava se u kreiranju i izvršavanju konkretizirane i dobro usklađene poslovne politike u svim njezinim elementima, to jest u proizvodnoj, kadrovskoj, tržišnoj, financijskoj, ekološkoj i razvojnoj potpolitici, i posljedično brodarovoj spremnosti da se suprotstavi nestabilnosti pomorskoga tržišta kako bi preživio, rastao i poslovao uspješnije od konkurenata.
Ključne riječi pomorski brodar; poslovna politika; proizvodna politika; kadrovska politika; tržišna politika; financijska politika; ekološka politika; razvojna politika; pomorsko tržište
Hrčak ID: 28609
URI https://hrcak.srce.hr/28609
[engleski]
|
Kontakt
Moj profil
Registracija novih korisnika
Zaboravili ste lozinku?
|