Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STVARANJE “JADRANSKOG PROIZVODA” I UPRAVLJANJE NJIME: ZAJEDNIČKA MOGUĆNOST?

Daniela Betti ; Department of Economic Science,Urbino “Carlo Bo” University – Italy
Fabio Forlani ; Department of Economic Science,Urbino “Carlo Bo” University – Italy
Sergio Omobono ; Department of Economic Science,Urbino “Carlo Bo” University – Italy
Tonino Pencarelli ; Department of Economic Science,Urbino “Carlo Bo” University – Italy


Puni tekst: engleski pdf 232 Kb

str. 247-262

preuzimanja: 893

citiraj


Sažetak

Rad je prilog procesu razvoja strategije InterAdriatic “Territorial Brand” s ciljem potpore razvoja interregionalnog i lokalnog organizacijskog modela. Istraživanja i aktivnosti oko primjene izvedeni su u PADMA–LAB (Pan Adriatic Destination Management Laboratory), projekt u sklopu EU mreže Interreg III A Programme. Glavni cilj istraživanja bio je postupak stvaranja ‘proizvoda’ i korištenja stečenog iskustva za stvaranje turističkih lokacija, koje bi bile zemljopisna marka Jadranskog mora. S tim u vezi željeli smo stvoriti temelje za zajedničku diskusiju i usklađenje stavova, što je preduvjet za stvarnu primjenu slučaja Jadranskog područja razvijenog u ‘Jadranski proizvod’. Korištenjem međunarodnog laboratorija, primijenjene metode istraživanja, analiza, razmjene iskustava između dvije stvarnosti, temelje se na procesu učenja. Sposobnost ‘proizvoda’ da predstavlja cijeli paket komponenata geografskog područja ovisit će ne samo o odgovarajućem izboru elemenata koji čine ‘proizvod’, već i o izboru odgovarajućeg načina prijenosa ‘proizvoda’ do njenog cilja, i osiguranje odgovarajućeg prijema na cilju. S gledišta kreacije treba razlikovati dva tipa ‘proizvoda’: zanemareni i namjeran. U slučaju ‘zanemarenog proizvoda’ on stvarno niti nije stvoren, naprotiv ‘namjeran proizvod’ postoji i uključuje raznolike aktivnosti. Sva geografska područja imaju ‘povijesni proizvod’ različite značajnosti, koji je stvoren događajima kroz povijest područja. Još je jedno značenje ‘geografskog proizvoda’ važno. Dok su ‘korporacijski’ i ‘mrežni proizvodi’ u privatnom vlasništvu i mogu se privatno upravljati, ‘geografski proizvod’ je javno vlasništvo pa stoga njime moraju upravljati odgovarajuće institucije područja. U našem projektu je razmatrano više mogućnosti i za svaku je procijenjen izbor i izvedivost zamjene ‘jadranske forme masovnog usputnog turizma’ u odredište autentičnog turizma. Iako je ovaj rad u tijeku moguće je zamijetiti neke rezultate. Jedna od zajedničkih, izvornih karakteristika koje se odnose na ‘Jadranski proizvod’ je: korištenje ekoloških prirodnih proizvoda iz okolice i mora, te način pripreme tih proizvoda (enološki i gastronomski).

Ključne riječi

‘područni proizvod’; Jadranski proizvod; ekološki i prirodni proizvodi

Hrčak ID:

28612

URI

https://hrcak.srce.hr/28612

Datum izdavanja:

15.10.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.867 *