Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

VODE LI EUROPSKI BA I MA STUDIJI VEĆOJ PROFESIONALNOJ MOBILNOSTI I PROFESIONALNOSTI UČITELJA?

Jörn Schützenmeister ; University of Münster, Institut of Educational Research, Germany


Puni tekst: njemački pdf 482 Kb

str. 61-78

preuzimanja: 621

citiraj


Sažetak

Uvođenje Bachelor i Master programa u obrazovanje učitelja
u Njemačkoj inicirano je uglavnom Bolonjskim procesom. Vrijednost nove konsekutivne, neintegrirane Bachelor-Master strukture u Njemačkoj je obrazložena političkim argumentom, da ova struktura pruža bolje uvjete za profesionalnu mobilnost od tradicionalnog modela njemačkog obrazovanja učitelja. U članku se ovaj argument razmatra sa znanstvenog stajališta i analizira u svijetlu studija o razvoju, profesionalnosti i polivalentnosti obrazovanja učitelja te o profesionalnoj mobilnosti učitelja. Rezultat ove diskusije je potvrđivanje teze da „nova“, konsekutivna struktura ne pridonosi značajno većoj profesionalnoj mobilnosti učitelja od tradicionalnog oblika obrazovanja učitelja. Realizacija konsekutivne, neintegrirane BA/MA strukture doprinosi smanjenju profesionalnosti učitelja. Na kraju se sugerira da integrirani oblik BA/MA studija nudi mogućnost povećanja profesionalne mobilnosti i profesionalnosti
učitelja.

Ključne riječi

europsko obrazovanje učitelja; Bachelor i Master studiji; profesionalna mobilnost učitelja; profesionalnost i polivalentnost obrazovanja učitelja

Hrčak ID:

28677

URI

https://hrcak.srce.hr/28677

Datum izdavanja:

25.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.788 *