hrcak mascot   Srce   HID

Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, Vol. 58 No. 5, 2008.

Pregledni rad

Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.

Marija Pospišil ; North of England P&I Association Ltd.

Puni tekst: hrvatski, pdf (143 KB) str. 1201-1230 preuzimanja: 1.513* citiraj
APA 6th Edition
Pospišil, M. (2008). Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.. Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 58 (5), 1201-1230. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29144
MLA 8th Edition
Pospišil, Marija. "Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.." Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, vol. 58, br. 5, 2008, str. 1201-1230. https://hrcak.srce.hr/29144. Citirano 20.02.2019.
Chicago 17th Edition
Pospišil, Marija. "Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.." Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu 58, br. 5 (2008): 1201-1230. https://hrcak.srce.hr/29144
Harvard
Pospišil, M. (2008). 'Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.', Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 58(5), str. 1201-1230. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29144 (Datum pristupa: 20.02.2019.)
Vancouver
Pospišil M. Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.. Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2008 [pristupljeno 20.02.2019.];58(5):1201-1230. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29144
IEEE
M. Pospišil, "Stupanje na snagu Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora brodskim gorivom, 2001.", Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, vol.58, br. 5, str. 1201-1230, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29144. [Citirano: 20.02.2019.]

Sažetak
Međunarodna konvencija o građanskoj odgovornosti za štetu zbog onečišćenja pogonskim uljem iz 2001. godine, (Bunker konvencija), donesena na Diplomatskoj konferenciji održanoj u Londonu od 19. do 23. ožujka 2001. godine u sklopu Međunarodne pomorske organizacije (IMO) s namjerom osiguravanja adekvatne, brze i efikasne naknade osobama koje trpe štete od onečišćenja mora pogonskim gorivom, stupa na snagu 21. studenoga 2008. godine.

Stupanjem na snagu Bunker konvencije koja regulira pitanje odgovornosti i naknade štete zbog onečišćenja mora pogonskim gorivom, unaprjeđuje se i zaokružuje sustav međunarodnopravne regulacije građanske odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem koja je započeta donošenjem Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem iz 1969. godine (CLC 1969.) i Međunarodnom konvencijom o osnivanju Međunarodnog fonda za naknadu štete zbog onečišćenja mora uljem iz 1971. godine (IOPC Fond 1971.), a nastavljena izmjenama navedenih Konvencija donošenjem Protokola iz 1992. godine te Protokola o osnivanju dopunskog fonda 2003. godine, kao i donošenjem Međunarodne konvencije o odgovornosti i naknadi štete u svezi prijevoza opasnih i štetnih tvari iz 1996. godine (HNS), kojom su obuhvaćene određene vrste ulja koja nisu uključena u CLC sustav odgovornosti.

U radu se analiziraju bitne značajke Bunker konvencije o odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora pogonskim gorivom u usporedbi s CLC sustavom odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem koje se prevozi kao teret, s posebnim osvrtom na pitanja vezana za obvezno osiguranje odgovornosti vlasnika broda i pravo na izravnu tužbu prema osiguratelju kao i pitanja u svezi certifikacije brodova u skladu s Bunker konvencijom.

Ključne riječi
onečišćenje mora pogonskim gorivom; obvezno osiguranje; izravna tužba

Hrčak ID: 29144

URI
https://hrcak.srce.hr/29144

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.813 *