hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA

Stanko RIHTAR   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1369-7148 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Ivana FERIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9725-9558 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Fulltext: croatian, pdf (154 KB) pages 631-645 downloads: 724* cite
APA 6th Edition
RIHTAR, S. & FERIĆ, I. (2008). MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA. Društvena istraživanja, 17 (4-5 (96-97)), 631-645. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/29429
MLA 8th Edition
RIHTAR, Stanko and Ivana FERIĆ. "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA." Društvena istraživanja, vol. 17, no. 4-5 (96-97), 2008, pp. 631-645. https://hrcak.srce.hr/29429. Accessed 28 Jul. 2021.
Chicago 17th Edition
RIHTAR, Stanko and Ivana FERIĆ. "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA." Društvena istraživanja 17, no. 4-5 (96-97) (2008): 631-645. https://hrcak.srce.hr/29429
Harvard
RIHTAR, S., and FERIĆ, I. (2008). 'MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA', Društvena istraživanja, 17(4-5 (96-97)), pp. 631-645. Available at: https://hrcak.srce.hr/29429 (Accessed 28 July 2021)
Vancouver
RIHTAR S, FERIĆ I. MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA. Društvena istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2021 July 28];17(4-5 (96-97)):631-645. Available from: https://hrcak.srce.hr/29429
IEEE
S. RIHTAR and I. FERIĆ, "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA", Društvena istraživanja, vol.17, no. 4-5 (96-97), pp. 631-645, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/29429. [Accessed: 28 July 2021]

Abstracts
Uloga moralnih emocija u polarizaciji birača provjerena je
istraživanjem na reprezentativnom uzorku punoljetnoga
stanovništva Hrvatske, provedenom prije parlamentarnih izbora
2007. godine. Od mjera upotrijebljena su pitanja o istaknutosti
moralnosti i kompetencije kao razloga političkog izbora i kratke
ljestvice (po tri čestice) pozitivnih i negativnih moralnih emocija
koje pobuđuju dvije najjače stranke. Za razliku od prethodnih
istraživanja, u kojima su se moralne emocije, uz percipiranu
moralnost i kompetenciju, pokazale ravnopravnim
odrednicama političkog izbora, u ovom se utvrdilo da su one
većinom značajnije za identifikaciju birača sklonijih većoj
privrženosti ili animozitetu (pozitivne dijelom, negativne
redovito). Rezultati su uglavnom u skladu s brojnim nalazima
koji pokazuju da je u moralnosti 'zlo jače od dobroga',
odnosno da negativne odlike u tom području privlače veću
pažnju i izazivaju intenzivnije reakcije nego pozitivne.

Keywords
moralnost; kompetencija; moralne emocije; izborno ponašanje

Hrčak ID: 29429

URI
https://hrcak.srce.hr/29429

[english] [german]

Visits: 1.477 *