hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE

Jelena ŠOŠA ; Zadar
Goran MILAS ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 723-746 preuzimanja: 531* citiraj
APA 6th Edition
ŠOŠA, J. i MILAS, G. (2008). ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE. Društvena istraživanja, 17 (4-5 (96-97)), 723-746. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29433
MLA 8th Edition
ŠOŠA, Jelena i Goran MILAS. "ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE." Društvena istraživanja, vol. 17, br. 4-5 (96-97), 2008, str. 723-746. https://hrcak.srce.hr/29433. Citirano 21.07.2019.
Chicago 17th Edition
ŠOŠA, Jelena i Goran MILAS. "ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE." Društvena istraživanja 17, br. 4-5 (96-97) (2008): 723-746. https://hrcak.srce.hr/29433
Harvard
ŠOŠA, J., i MILAS, G. (2008). 'ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE', Društvena istraživanja, 17(4-5 (96-97)), str. 723-746. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29433 (Datum pristupa: 21.07.2019.)
Vancouver
ŠOŠA J, MILAS G. ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE. Društvena istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.07.2019.];17(4-5 (96-97)):723-746. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29433
IEEE
J. ŠOŠA i G. MILAS, "ZALUPLJENA VRATA: EMPIRIJSKA ANALIZA ISKAZANIH RAZLOGA ODBIJANJA ANKETE", Društvena istraživanja, vol.17, br. 4-5 (96-97), str. 723-746, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29433. [Citirano: 21.07.2019.]

Sažetak
U novije vrijeme učestalo odbijanje anketa postaje sve
izraženiji problem, jer dovodi u pitanje probabilističku prirodu
uzorka, a time i vjerodostojnost anketom prikupljenih
podataka. U radu smo nastojali istražiti razloge prihvaćanja i
odbijanja ankete, analizirajući i uspoređujući odgovore što su
ih dale osobe koje su anketu prihvatile u odnosu na one koje
su je odbile. Pritom su nam kao referentni okvir služile teorije
koje su se dosad rabile u pokušaju objašnjavanja anketnog
odbijanja. Upitnikom o prihvaćanju i odbijanju anketa ispitan
je uzorak od 408 Zagrepčana, od kojih je 293 pristalo na
anketu, a 115 ju je odbilo. Pokazalo se je da među
ponuđenim razlozima za pristanak na anketiranje najveću
važnost imaju oni vezani uz anketare, dok su se kao
najzastupljeniji razlozi odbijanja izdvojili oni vezani uz manjak
vremena ili trenutačnu indisponiranost. Usporedba osoba
koje su odbile u odnosu na one koje su pristale na anketu
pokazala je da na odluku osoba sklonijih pristanku u većoj
mjeri utječu razlozi vezani uz pomaganje anketaru i općenito
procjena anketara, kao i veća vjera u smisao anketnih
istraživanja te naglašenija potreba za izricanjem vlastita
mišljenja. Razlozi odbijanja ankete grupiraju se u dva faktora:
trenutačnu indispoziciju i odbojnost anketara. Istraživanje
upućuje na to da se prihvaćanje, odnosno odbijanje, ankete
u uvjetima tipičnoga anketnog istraživanja može najbolje
objasniti teorijom prosocijalnoga ponašanja i pomaganja.

Ključne riječi
odbijanje ankete; anketni odziv; uzorak; pristranost

Hrčak ID: 29433

URI
https://hrcak.srce.hr/29433

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.157 *