Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SPREMNOST ZA ŠKOLU: VIŠESTRUKOST ZNAČENJA POJMA I NJEGOVA SUVREMENA UPORABA

Mira Čudina-Obradović ; Učiteljski fakultet u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 285-300

preuzimanja: 3.923

citiraj


Sažetak

U radu se razmatraju pojam spremnosti za školu i njegove
transformacije u skladu sa znanstvenim spoznajama o općem, a posebno, kognitivnom razvoju djece. Zasebno se analizira spremnost za školu kao posljedica sazrijevanja, kao posljedica stjecanja konkretnih, specifi čnh znanja i kompetencija i kao posljedica interakcije procesa sazrijevanja i poticanja iz okoline.
Kao neproduktivan pristup odbacuje se razumijevanje spremnosti za školu kao puko sazrijevanje, ali i kao specifi čna „školska“ baza znanja. Prihvaća se i raspravlja suvremena „jednadžba školske spremnosti“ u koju ulaze sastavnice spremnost obitelji, spremnost šire zajednice, spremnost društvenih službi (socijalnih i obrazovnih), te spremnost škole za prihvat djece različite spremnosti za školu. Iznosi se mogućnost dobrog funkcioniranja svake od tih sastavnica, te se ističe važnost što boljeg poznavanja relativnog udjela različitih kompetencija u učenikovoj uspješnosti nakon dužeg praćenja.

Ključne riječi

spremnost za školu; zrelost za školu; jednadžba školske spremnosti

Hrčak ID:

29570

URI

https://hrcak.srce.hr/29570

Datum izdavanja:

28.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.082 *