Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ PROVEDBE PROGRAMA ZA RODITELJE NA NJIHOVE STAVOVE O ODGOJU

Esmeralda Sunko ; Liga za prevenciju ovisnosti – Split


Puni tekst: hrvatski pdf 133 Kb

str. 383-401

preuzimanja: 3.283

citiraj


Sažetak

Nesigurnost u roditeljskim ulogama, nesklad u obiteljskim odnosima
ukazuju na potrebu da roditelji budu odgajani i obrazovani za kvalitetno roditeljstvo. Znanje i vještine potrebne za kvalitetno roditeljstvo temelj su cjeloživotnog učenja. Odgoj i obrazovanje za roditeljstvo putem pedagoških radionica pomažu i upotpunjuju kvalitetan odnos odrasli – dijete. Ovim se radom ispitalo postojanje značajnijih razlika u stavovima roditelja učenika osnovnih škola prema odnosima unutar obitelji između skupine ispitanika
koji su prošli program poučavanja za roditeljstvo (skupina 1) i roditelja učenika osnovnih škola koji nemaju iskustvo dodatnog odgoja i obrazovanja za roditeljstvo (skupina 2). Podaci su obrađeni multifaktorskom analizom (MFA) i analizom varijance ANOVA. Rezultati MFA opisuju stavove o odgoju roditelja s pomoću 14 faktora. Među njima prednjače nadređenost partnerskih
odnosa prema djeci, dvolična uloga oca u obitelji, sklonost prebacivanja odgovornosti za odgojne pogreške, zanemarivanje utjecaja negativnih obrazaca roditeljskog ponašanja, snažna potreba za vanjskom kontrolom djeteta, pasivan odnos roditelja prema djeci, loši komunikacijski obrasci s djecom obavijeni tajnama. Rezultati ANOVE pokazuju statistički značajne promjene stavova (skupine 1) prema ulozi oca u obitelji, odgovornosti za osobne postupke
i autoritarnim odgojnim stilovima. Rezultati upućuju na zaključak da
ulaganje u roditeljstvo donosi višestruku dobit: bolje djelovanje same osobe – roditelja, bolje djelovanje obitelji kao cjeline i stabilniji odgoj djece.

Ključne riječi

obitelj; odgoj i obrazovanje; roditelji; ulaganje; stavovi

Hrčak ID:

29579

URI

https://hrcak.srce.hr/29579

Datum izdavanja:

28.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.260 *