hrcak mascot   Srce   HID

Revija za socijalnu politiku, Vol.9 No.3 Ožujak 2002.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152

Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja

Ana Štambuk ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Joanne E. Coury ; Department of Political Sciences, State University of New York at Buffalo

Puni tekst: hrvatski, PDF (3 MB) str. 245-257 preuzimanja: 723* citiraj
APA 6th Edition
Štambuk, A. i E. Coury, J. (2002). Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja. Revija za socijalnu politiku, 9 (3), 245-257. https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152
MLA 8th Edition
Štambuk, Ana i Joanne E. Coury. "Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja." Revija za socijalnu politiku, vol. 9, br. 3, 2002, str. 245-257. https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152. Citirano 21.10.2018.
Chicago 17th Edition
Štambuk, Ana i Joanne E. Coury. "Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja." Revija za socijalnu politiku 9, br. 3 (2002): 245-257. https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152
Harvard
Štambuk, A., i E. Coury, J. (2002). 'Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja', Revija za socijalnu politiku, 9(3), str. 245-257. doi: https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152
Vancouver
Štambuk A, E. Coury J. Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 01.03.2002. [pristupljeno 21.10.2018.];9(3):245-257. doi: https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152
IEEE
A. Štambuk i J. E. Coury, "Problemi vezani s krajem života u zajednici: povezivanje profesionalnoga i javnog obrazovanja", Revija za socijalnu politiku, vol.9, br. 3, str. 245-257, ožujak 2002. [Online]. doi: https://doi.org/10.3935/rsp.v9i3.152

Sažetak
U ovom članku želimo povezati osobnu svijest o smrtnosti, umiranju i smrti s društvenom brigom, osposobljenošću i ljubavlju društva za umiruće, koje bi trebale pomoći umirućima u procesu “otpuštanja” života. Hospicij i palijativna skrb (HPS) program je koji se razvio iz ove međusobne povezanosti, ovisnosti. HPS-program preuzima aktivnu ulogu u oblikovanju zajedničkih i osobnih vrednota vezanih uz smrt i umiranje. Upotrebljavajući referentni okvir kognitivne prakse, pokazat ćemo da su ove vrednote oblikovane u društvenom životu preko stvarnih situacija i događaja, izraslih kroz hospicijski timski rad s pacijentima, obiteljima i društvenim službama. Hospicijski program se razvija kroz iskustveno učenje koje se događa u socijalnoj interakciji koja uključuje ne samo profesionalce, pacijente i obitelji već i širu zajednicu. Tko može bolje nego hospicijski tim brinuti o zaštiti društvene svijesti o specifičnim potrebama smrtnobolesnih i umirućih osoba, ili prepoznati potrebu za podrškom obitelji i prijateljima umirućih? Neki od zaista predanih liječnika imaju bogatstvo praktičnog znanja i primijenjenog istraživanja te su spremni dijeliti to s drugima. Odgovorni za profesionalno obrazovanje trebaju inicirati promjene u srednjoškolskom, dodiplomskom i permanentnom obrazovanju, kako bi prenijeli ovu mudrost u sustavno javno obrazovanje, kao i uključili ne samo profesionalni tretman i principe timskog rada nego i vještine koje izgrađuju zajednicu.

Ključne riječi
kognitivna praksa; socijalna interakcija; smrt i umiranje; problemi vezani uz kraj života; obrazovanje zajednice; profesionalci u zdravstvu; obrazovanje za hospicij; hospicijski tim; interdisciplinarni obrazovni plan; socijalne mreže

Hrčak ID: 30110

URI
https://hrcak.srce.hr/30110

[engleski]

Posjeta: 1.259 *