hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost

Zrinjka Peruško   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7990-0997 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (415 KB) str. 5-34 preuzimanja: 1.021* citiraj
APA 6th Edition
Peruško, Z. (2008). (Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost. Medijska istraživanja, 14 (2), 5-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/31318
MLA 8th Edition
Peruško, Zrinjka. "(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost." Medijska istraživanja, vol. 14, br. 2, 2008, str. 5-34. https://hrcak.srce.hr/31318. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Peruško, Zrinjka. "(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost." Medijska istraživanja 14, br. 2 (2008): 5-34. https://hrcak.srce.hr/31318
Harvard
Peruško, Z. (2008). '(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost', Medijska istraživanja, 14(2), str. 5-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/31318 (Datum pristupa: 12.11.2019.)
Vancouver
Peruško Z. (Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost. Medijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 12.11.2019.];14(2):5-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31318
IEEE
Z. Peruško, "(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost", Medijska istraživanja, vol.14, br. 2, str. 5-34, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31318. [Citirano: 12.11.2019.]

Sažetak
U članku se analiziraju karakteristike predizbornog izvještavanja na hrvatskim televizijama o kampanji za hrvatske parlamentarne izbore 2007. godine. Po¬daci su dobiveni analizom sadržaja glavnih večernjih vijesti na televizijama s nacionalnim pokrivanjem – Dnevnik u 19:30 HTV1, Dnevnik u 19:15 Nove TV i Vijesti u 18:30 RTL-a, te su uključili sve emisije u doba službene predizborne kampanje i na izborni dan, tj. od 3. do 25. studenog 2007. godine. Ukupno su analizirane 22 emisije vijesti u ukupnom trajanju od 27,8 sati, a u njima uku¬pno 1.196 priloga. Od toga je 171 prilog koji se izravno odnosio na izbore či¬nio relevantni uzorak koji je analiziran kako bi se utvrdila obilježja predizbor¬nog izvještavanja televizija. Posebno se analizirala pristranost, odnosno ne-pristranost kao glavna normativna karakteristika vijesti u predizborno vrije¬me.
Istraživanje nije pokazalo postojanje pristranosti u predizbornom izvještava¬nju na razini nacionalnog televizijskog sustava ni prema kriteriju ravnoteže u prikazivanju političkih stranaka i kandidata, stajalištima medija, ni prema kriteriju refleksivne raznolikosti. Različita zastupljenost političkih stranaka pokazala se u slučaju male prednosti govornika najjače oporbene stranke SDP-a na RTL-u, a slične prednosti govornika vladajućeg HDZ-a na HTV-u i Novoj TV. Istraživanje je pokazalo i vrlo važnu ulogu nestranačkih aktera (po¬sebno Katoličke crkve kao najaktivnijeg pojedinačnog aktera) u definiranju predizborne agende vijesti.

Ključne riječi
predizborna kampanja; analiza sadržaja; televizijske vijesti; pri-stranost; ravnoteža; refleksivna raznolikost; javna televizija; ko-mercijalne televizije

Hrčak ID: 31318

URI
https://hrcak.srce.hr/31318

[engleski]

Posjeta: 1.732 *