Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DEMOKRATIZACIJA DRUŠTVA TE ODGOJ I OBRAZOVANJE ZA INTERKULTURALNE ODNOSE

Vlatka Domović ; Filozofski fakultet, Zagreb
Zlata Golder ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 11.187 Kb

str. 935-961

preuzimanja: 1.122

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja jest empirijska analiza i procjena interkulturalnih
predispozicija učenika srednjih škola u Republici Hrvatskoj.
Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom. Kao nezavisne
varijable uzeti su selekcionirani sociodemografski pokazatelji.
Kao zavisne varijable uzete su selekcionirane europske vrednote.
Za njihovo ispitivanje korišten je posebno konstruiran blok skala
Likertovog tipa. Stratificirani uzorak činilo je 2 715 ispitanika, učenika
26 škola gimnazijskog, strukovnog i industrijsko-obrtničkog
profila, od prvog do završnog razreda, u 19 gradova u Republici
Hrvatskoj. Analiza rezultata pokazala je da ispitanici, ukupno gledajući,
imaju afirmativan stav prema ponuđenim vrednotama. Od
promatranih socia-demografskih obilježja varijable obrazovnog
statusa u većem stupnju distingviraju ispitanike u odnosu na europske
vrednote. Naime, polaznici gimnazija, odlični i vrlo dobri, s
aspiracijama za daljnje školovanje, iskazuju pozitivniji odnos prema
demokratskim vrednotama. Pretpostavlja se da je to rezultat
njihove bolje opće informiranosti, akumuliranog znanja te sposobnosti
analize i komparacije, potrebnih za stvaranje vlastitih svjetonazora.
Stoga je uočena potreba unošenja novih sadržaja u sustavno
obrazovanje svih učenika, radi stjecanja političke kulture i
aktivnog odnosa prema demokratskim vrednotama.

Ključne riječi

Hrčak ID:

31792

URI

https://hrcak.srce.hr/31792

Datum izdavanja:

1.9.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.605 *