hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi

Marko Sapunar ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (151 KB) str. 114-119 preuzimanja: 566* citiraj
APA 6th Edition
Sapunar, M. (1999). Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi. Politička misao, 36 (2), 114-119. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/32021
MLA 8th Edition
Sapunar, Marko. "Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi." Politička misao, vol. 36, br. 2, 1999, str. 114-119. https://hrcak.srce.hr/32021. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Sapunar, Marko. "Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi." Politička misao 36, br. 2 (1999): 114-119. https://hrcak.srce.hr/32021
Harvard
Sapunar, M. (1999). 'Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi', Politička misao, 36(2), str. 114-119. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/32021 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Sapunar M. Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi. Politička misao [Internet]. 1999 [pristupljeno 14.12.2019.];36(2):114-119. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32021
IEEE
M. Sapunar, "Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi", Politička misao, vol.36, br. 2, str. 114-119, 1999. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32021. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Na primjeru najnovijeg balkanskog rata u radu se analiziraju granice i mogućnosti medijskog djelovanja na više razina. Utvrđuje se na teorijskom planu da u političkom komuniciranju postoje tri temeljna modaliteta: pozitivna propaganda (tzv. sustav mrkve), negativna propaganda (hard propaganda, kojoj je cilj destruirati neprijatelja i njegove institucije) i, konačno, vojna propaganda s vojnim djelovanjem, što predstavlja sustav komuniciranja “batinom”. Na primjeru rata za Kosovo primijenjeni su svi ovi oblici, jer se Srbiju pozitivno uvjetovalo najmanje cijelo prošlo desetljeće, zatim je primijenjen i malo oštriji model negativne propagande, a kad ni to nije dalo nikakvih rezultata, tada je 1999. iznenada i s punom žestinom najnovije ratne tehnike Milošević doživio i komuniciranje pomoću “batine”. Autor je iz ovoga primjera izveo zaključak kako se iz svega toga može zaključiti da su mediji moćni, ali ne i svemoćni, tj. da je iznad njih vojno komuniciranje, rat i pobjeda, odnosno poraz.

Hrčak ID: 32021

URI
https://hrcak.srce.hr/32021

[engleski]

Posjeta: 914 *