hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata

Tamara Mohorić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5274-1850 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (226 KB) str. 1-14 preuzimanja: 2.907* citiraj
APA 6th Edition
Mohorić, T. (2008). Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata. Psihologijske teme, 17 (1), 1-14. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/32449
MLA 8th Edition
Mohorić, Tamara. "Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata." Psihologijske teme, vol. 17, br. 1, 2008, str. 1-14. https://hrcak.srce.hr/32449. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Mohorić, Tamara. "Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata." Psihologijske teme 17, br. 1 (2008): 1-14. https://hrcak.srce.hr/32449
Harvard
Mohorić, T. (2008). 'Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata', Psihologijske teme, 17(1), str. 1-14. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/32449 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Mohorić T. Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata. Psihologijske teme [Internet]. 2008 [pristupljeno 19.09.2021.];17(1):1-14. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32449
IEEE
T. Mohorić, "Automatske misli kod učenja i ispitna anksioznost kao odrednice subjektivnoga i objektivnoga akademskog postignuća studenata", Psihologijske teme, vol.17, br. 1, str. 1-14, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32449. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
Akademsko postignuće već nekoliko godina zaokuplja pažnju istraživača, što je rezultiralo velikim brojem istraživanja koja ispituju brojne faktore koji pridonose uspjehu i neuspjehu studenata.
Ovim se istraživanjem željelo ispitati vezu akademskog postignuća, ispitne anksioznosti i automatskih misli, na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu.
Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti kojima se rjeđe javljaju negativne automatske misli i koji imaju manje izraženu kognitivnu komponentu ispitne anksioznosti ujedno postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ako se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvo sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji oni studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli te koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti. Također, analiza rezultata pokazuje da se studenti s visokom i niskom anksioznošću međusobno razlikuju u čestini javljanja automatskih misli kod učenja i zadovoljstvom sobom, ali da nema razlike u prosječnoj ocjeni koju postižu na studiju.

Ključne riječi
automatske misli kod učenja; ispitna anksioznost; briga; emocionalnost; akademsko postignuće

Hrčak ID: 32449

URI
https://hrcak.srce.hr/32449

[engleski]

Posjeta: 4.720 *