Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Socijalna i ispitna anksioznost te percepcija samoefikasnosti kao prediktori ishoda ispitne situacije

Jasminka Juretić orcid id orcid.org/0000-0001-7967-4232 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 15-36

preuzimanja: 5.576

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio objediniti neke dispozicijske te neke situacijske varijable kako bi se utvrdilo koje više doprinose uspjehu na ispitu i zadovoljstvu postignutim uspjehom. Ujedno se želio provjeriti odnos između dispozicijskih (socijalna anksioznost, ispitna anskioznost kao crta ličnosti i opća samoefikasnost) i situacijskih varijabi (ispitna anksioznosti kao stanje, samoefikasnost u ispitnoj situaciji i automatske misli tijekom polaganja najtežeg ispita na godini) te objektivnog i subjektivnog ishoda ispita. Istraživanje je provedeno u tri dijela. Sudjelovali su studenti i studentice prvih, drugih i trećih godina studija Sveučilišta u Rijeci. Rezultati su pokazali da su situacijske varijable važnije za objašnjavanje uspjeha na ispitu nego što su to dispozicijske. Socijalna anksioznost te pozitivne i ohrabrujuće automatske misli pozitivni su prediktori uspjeha na ispitu. Utvrđeno je i da su situacijske varijable one koje značajno doprinose objašnjavanju zadovoljstva zbog uspjeha postignutoga na ispitu. Samo pozitivne i ohrabrujuće automatske misli imaju značajan samostalan doprinos u objašnjavanju zadovoljstva uspjehom postignutom na ispitu.

Ključne riječi

socijalna anksioznost; ispitna anksioznost; percepcija samoefikasnosti; ispitna situacija; automatske misli; uspjeh na ispitu

Hrčak ID:

32450

URI

https://hrcak.srce.hr/32450

Datum izdavanja:

1.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.853 *