hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta

Anela Nikčević-Milković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za učiteljski studij u Gospiću

Puni tekst: hrvatski, pdf (312 KB) str. 185-201 preuzimanja: 4.686* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević-Milković, A. (2008). Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta. Psihologijske teme, 17 (1), 185-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/32458
MLA 8th Edition
Nikčević-Milković, Anela. "Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta." Psihologijske teme, vol. 17, br. 1, 2008, str. 185-201. https://hrcak.srce.hr/32458. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Nikčević-Milković, Anela. "Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta." Psihologijske teme 17, br. 1 (2008): 185-201. https://hrcak.srce.hr/32458
Harvard
Nikčević-Milković, A. (2008). 'Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta', Psihologijske teme, 17(1), str. 185-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/32458 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Nikčević-Milković A. Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta. Psihologijske teme [Internet]. 2008 [pristupljeno 24.09.2021.];17(1):185-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32458
IEEE
A. Nikčević-Milković, "Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta", Psihologijske teme, vol.17, br. 1, str. 185-201, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32458. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
novije je vrijeme u okviru kognitivističkih pristupa, interes istraživača usmjeren na procese pisanja kao oblikovanja teksta. Model kognitivnih procesa pisanja Flowera i Hayesa (1984) nastoji objasniti te procese. Prema tom modelu, autori tekstova obrađuju informacije slično onome kako to opisuje Trostupanjski model pamćenja i učenja kao obrade informacija Atkinsona i Schiffrina (1968). Obradu informacija autora tekstova također možemo objasniti i Modelom dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972). Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja. Ključne su strategije pisanja: strategija planiranja, strategija izrade nacrta i strategija ispravljanja napisanog teksta. Proces pisanja nekog teksta vrlo je složen i zahtijeva veliku količinu kognitivnog napora. Istraživanja pokazuju da postoje velike interindividualne razlike u razvijenosti sposobnosti i vještine pisanja kao oblikovanja teksta. One proizlaze iz razlika: u kognitivnoj razvijenosti, spolu, dobi, u stavovima prema pisanju, u sposobnosti čitanja i dr. U poučavanju se pisanja kao oblikovanja teksta preporuča interakcijski ili procesni pristup.

Ključne riječi
model kognitivnih procesa pisanja; strategije i tehnike pisanja; pisanje kao proces i vještina; individualne razlike u pisanju; poučavanje pisanja kao oblikovanja teksta

Hrčak ID: 32458

URI
https://hrcak.srce.hr/32458

[engleski]

Posjeta: 5.554 *