Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MEĐUOVISNOST FUNKCIJA PLANIRANJA I KONTROLINGA I NJIHOVA PRIMJENA U HRVATSKOJ NARODNOJ BANCI

Diana Jakelić


Puni tekst: hrvatski pdf 279 Kb

str. 75-98

preuzimanja: 3.456

citiraj


Sažetak

Učinkovito poslovno odlučivanje i pravodobno donesena ispravna poslovna odluka rezultiraju uspješnim poslovanjem svakoga poslovnoga subjekta. Kako postaviti osnovu dobrog poslovnog odlučivanja, kako spriječiti propuste i kako svesti mogućnost donošenja pogrešne poslovne odluke na minimum? pitanja su koja se sama od sebe nameću svakome menadžeru. Danas se u modernome društvu posebna pozornost pridaje poslovnom procesu nazvanom kontroling. Ta skupina poslova može biti pozicionirana
pri samom vrhu organizacijske piramide, ili točnije uz rukovodstvo, ili se organizira u sklopu financijsko-računovodstvenih poslova, a glavna joj je uloga dostaviti pravodobno informacije koje su menadžmentu potrebne za donošenje učinkovitih poslovnih odluka.
U ovome je radu prikazan model procesa planiranja kojim se koristi
za izradu godišnjega plana poslovanja i izvješćivanja u Hrvatskoj narodnoj banci i koji može poslužiti kao osnova za uspostavljanje cjelokupne funkcije planiranja i kontrolinga u budućnosti i utjecati na ponašanje svih sudionika poslovnoga procesa u svrhu uspješnoga poslovanja. Isto se tako taj model, uz određene modifikacije (ovisno o prirodi poslovanja, organizacijskoj strukturi, ciljevima i potrebama menadžmenta), može primijeniti i u drugim poslovnim subjektima. Uz opisani model definirane su i neke od podloga kojima se može koristiti u procesu planiranja u svrhu lakšega predviđanja aktivnosti za nadolazeću plansku godinu. Istaknuta je važnost troškovnoga računovodstva i upravljanja troškovima, tj. održavanja troškova na optimalnoj razini. Procesi planiranja i kontrolinga međuovisni su i sastavni dio funkcije menadžmenta, i to zato što čine informacijsku podršku upravljanju u odlučivanju i koordinaciji, pa ih je najučinkovitije organizirati kao posebnu organizacijsku cjelinu uz
sam vrh menadžerske piramide. U današnjem se konkurentskom okruženju svaki poslovni subjekt mora posvetiti procesu planiranja i kontrolingu. Zbog toga se kao potreba nameću: odgovarajući sustav planiranja i kontrolinga prikladan za praćenje uspješnosti poslovanja, kvalitetan informacijski sustav, donošenje kvalitetnijih rješenja i
dobrih poslovnih odluka i učinkovito upravljanje.

Ključne riječi

planiranje; kontroling; izvješćivanje; budžetiranje; troškovno računovodstvo; mjesto troška; upravljanje troškovima; učinkovita poslovna odluka; učinkovito upravljanje

Hrčak ID:

32924

URI

https://hrcak.srce.hr/32924

Datum izdavanja:

15.2.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.677 *