hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU

Dragutin Vincek ; Varaždinska županija Franjevački Trg 7, 42000 Varaždin, Hrvatska
Miljenko Ernoić ; Varaždinska županija Franjevački Trg 7, 42000 Varaždin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (153 KB) str. 367-372 preuzimanja: 468* citiraj
APA 6th Edition
Vincek, D. i Ernoić, M. (2008). ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU. Stočarstvo, 62 (5), 367-372. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/33015
MLA 8th Edition
Vincek, Dragutin i Miljenko Ernoić. "ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU." Stočarstvo, vol. 62, br. 5, 2008, str. 367-372. https://hrcak.srce.hr/33015. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vincek, Dragutin i Miljenko Ernoić. "ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU." Stočarstvo 62, br. 5 (2008): 367-372. https://hrcak.srce.hr/33015
Harvard
Vincek, D., i Ernoić, M. (2008). 'ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU', Stočarstvo, 62(5), str. 367-372. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/33015 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Vincek D, Ernoić M. ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU. Stočarstvo [Internet]. 2008 [pristupljeno 09.08.2020.];62(5):367-372. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/33015
IEEE
D. Vincek i M. Ernoić, "ZAGORSKI PURAN – HRVATSKI TRADICIONALNI PROIZVOD ZA EUROPSKU UNIJU", Stočarstvo, vol.62, br. 5, str. 367-372, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/33015. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
Poznato je da kako na hrvatskom tako i na međunarodnom tržištu vlada velika konkurencija za plasman prehrambenih proizvoda. U toj borbi za konkurentnost sve više se cijene autohtoni i tradicionalni proizvodi, odnosno proizvodi koji se odlikuju posebnom kakvoćom. Takve prehrambene proizvode čije posebne karakteristike proizlaze iz vrijednosti njihovih sastojaka, načina proizvodnje i prerade te podneblja iz kojega dolaze, a koji su zbog toga na posebnom glasu ne samo na domaćem nego i na međunarodnom tržištu, potrebno je zaštititi oznakama izvornosti, zemljopisnog podrijetla, tradicionalnog ugleda ili pak certifikacijskim žigom. Jedno od prepoznatljivih obilježja šireg područja sjevero-zapadnog dijela Hrvatske je zagorski puran. U općini Bednja, u Varaždinskoj županiji 2004. godine pokrenut je projekt “Purek z Bednje“, te je osnovana zadruga za marketing zagorskog purana. Predloženi modeli proizvodnje omogu-ćuju seljačkim gospodarstvima s područja općine kroz uzgoj zagorskog purana ostvarivanje dopunskog dohotka, a u slučaju veće proizvodnje i temeljnog do-hotka. Putem zadruge proizvođač ostaje vlasnik proizvoda dok ga ne kupi krajnji potrošač, preuzima na sebe poslovni rizik, ali isto tako ostvaruje i dodatnu zaradu od distribucije i marketinga, koja bi u nekom drugom obliku distribucije pripala posrednicama. Kako proizvod polako pronalazi mjesto na tržištu, krenulo se u njegovu zaštitu zemljopisnog podrijetla i certifikacijskog žiga.

Ključne riječi
Zagorski puran; zadruga; tradicionalni proizvod; Varaždinska županija

Hrčak ID: 33015

URI
https://hrcak.srce.hr/33015

[engleski]

Posjeta: 1.088 *