hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

VAŽNO JE ZVATI SE JALI MUSO: NEKI ASPEKTI ULOGE I STATUSA ŽENA U GLAZBENOM ŽIVOTU GAMBIJE DANAS

Mojca Piškor ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (155 KB) str. 41-66 preuzimanja: 558* citiraj
APA 6th Edition
Piškor, M. (2001). THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA. Narodna umjetnost, 38 (1), 41-66. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/33372
MLA 8th Edition
Piškor, Mojca. "THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA." Narodna umjetnost, vol. 38, br. 1, 2001, str. 41-66. https://hrcak.srce.hr/33372. Citirano 17.09.2021.
Chicago 17th Edition
Piškor, Mojca. "THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA." Narodna umjetnost 38, br. 1 (2001): 41-66. https://hrcak.srce.hr/33372
Harvard
Piškor, M. (2001). 'THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA', Narodna umjetnost, 38(1), str. 41-66. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/33372 (Datum pristupa: 17.09.2021.)
Vancouver
Piškor M. THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA. Narodna umjetnost [Internet]. 2001 [pristupljeno 17.09.2021.];38(1):41-66. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/33372
IEEE
M. Piškor, "THE IMPORTANCE OF BEING A JALI MUSO: SOME ASPECTS OF THE ROLE AND STATUS OF THE WOMEN IN THE MUSIC LIFE OF TODAY'S GAMBIA", Narodna umjetnost, vol.38, br. 1, str. 41-66, 2001. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/33372. [Citirano: 17.09.2021.]

Sažetak
Interpretacija uloge i položaja glazbenica u glazbenom životu Gambije danas temeljena je
na uvidu u postojeću literaturu i recentna izdanja lokalne glazbene industrije te autoričinu
dvomjesečnom terenskom istraživanju u Gambiji. Identitet gambijskih glazbenika u
prošlosti je bio isključivo vezan uz strogu društvenu stratifikaciju prema kojoj je bavljenje
glazbom bilo isključivo povezano s griotima, pripadnicima hereditarne glazbeničke kaste.
U suvremenom gambijskom glazbenom životu na profiliranje identiteta glazbenika uz
relikte tradicije uvelike utječe i razvoj glazbene industrije, širenje masovnih medija te
turisti, koji su s vremenom postali novom publikom na nastupima lokalnih glazbenika.
Takav splet okolnosti doveo je do pojavljivanja negriotskih glazbenika i glazbenica, što
je rezultiralo oštrom konkurencijom griotskih i negriotskih glazbenika, i u nastupima za
lokalnu publiku u okvirima tradicijskih ceremonija i u nastupima za turiste. Uzimajući u
obzir svaki od tih utjecaja, autorica donosi vlastitu interpretaciju uloge i položaja
glazbenica u suvremenoj slici gambijskoga glazbenog života. Središnji je dio članka
artikuliran oko jukstaponiranja iskaza dviju glavnih kazivačica — griotske glazbenice
Kanku Kuyateh i negriotske glazbenice Ndey Nyang Njie — vezanih uz njihove osobne
interpretacije nekih aspekata glazbeničke profesije. Njihovi su iskazi indikativni primjeri
evidentnih razlika griotskih i negriotskih glazbenica u poimanju glazbe, odnosu prema
tradiciji te percepciji vlastitog mjesta u glazbenom životu Gambije, no istodobno upućuju i
na određene podudarnosti u promišljanjima nekih aspekata glazbovanja žena u
gambijskom društvu.

Ključne riječi
glazba; rod; Gambija

Hrčak ID: 33372

URI
https://hrcak.srce.hr/33372

[engleski]

Posjeta: 943 *