Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi

Iva Prvčić
Meri Tadinac Babić



Sažetak

U okviru ovog istraživanja ispitan je razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi. Osnovni problem istraživanja bio je utvrditi razlike među dobnim skupinama djece od 7 do 13 godina starosti pri ispitivanju vidnog konfiguracijskog pamćenja Rey-Osterriethovim testom složenog geometrijskog lika (ROCFT), tehnikom neposrednog dosjećanja. Test je primijenjen na uzorku od 270 djece. Uradak je evaluiran na osnovi standardiziranog sustava korištenjem dviju mjera: tipa konstrukcije i broja bodova. Osnovni nalazi pokazuju da se s dobi povećava broj točno reproduciranih elemenata, pri čemu se uradak djece nakon desete godine izjednačuje. Kroz cjelokupni dobni raspon dominantan je tip III konstrukcije, a frekvencija javljanja tipa I/II naglo raste između 9. i 10. godine. Razvojne promjene u neposrednom dosjećanju na ROCFT-u komentiraju se iz perspektive spoznaja suvremenih istraživanja razvoja SŽS-a.

Ključne riječi

Vidno konfiguracijsko pamćenje; Rey-Osterriethov test složenog geometrijskog lika (ROCFT); razvojna neuropsihologija

Hrčak ID:

3197

URI

https://hrcak.srce.hr/3197

Datum izdavanja:

15.12.2000.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.258 *