Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga pamćenja u čitanju i razumijevanju pisanog teksta

Jerko Markovina
Meri Tadinac Babić



Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost radnog i dugoročnog pamćenja kao prediktorskih varijabli s brzinom čitanja i razumijevanjem teksta kao kriterijskim varijablama. Istraživanje je provedeno na 58 ispitanika, koji su rješavali test radnog i dugoročnog pamćenja, zatim čitali zadani tekst i odgovarali na pitanja vezana uz taj tekst. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna povezanost radnog i dugoročnog pamćenja s brzinom čitanja, kao ni povezanost radnog pamćenja s razumijevanjem teksta. Međutim, utvrđena je značajna povezanost ukupne mjere dugoročnog pamćenja s razumijevanjem teksta, kao i značajna povezanost rezultata na pitanjima tipa dosjećanja s razumijevanjem teksta.

Ključne riječi

Brzina čitanja; razumijevanje teksta; radno pamćenje; dugoročno pamćenje

Hrčak ID:

3206

URI

https://hrcak.srce.hr/3206

Datum izdavanja:

15.12.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.117 *