Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Supsidijarnost u hrvatskom medijskom prostoru. Problemi i mogućnosti djelovanja

Jerko Valković ; Teologija u Rijeci - Područni studij Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 404 Kb

str. 113-146

preuzimanja: 1.090

citiraj


Sažetak

Medijski prostor hrvatskoga društva složeno je područje koje tvore ne samo brojni mediji i razne institucije već i medijski konzumenti, oni kojima je medijska poruka upućena. Ali oni nisu samo pasivni primatelji medijskog sadržaja. Naime, polazeći od osobe kao cilja i ishodišta supsidijarnog djelovanja, autor u prvom dijelu govori o osobi koja je subjekt medijskog prostora ističući neka njezina prava: pravo na informaciju i sudjelovanje u javnom mnijenju. Mediji trebaju biti u službi afirmiranja tih temeljnih čovjekovih prava i to informiranjem te pružanjem mogućnosti sudjelovanja u javnom životu, odnosno razvijanjem dijaloga. U drugom dijelu autor promatra odnose između različitih medija kao i položaj novinara unutar hijerarhijske strukture medijske kuće. U hrvatskom medijskom prostoru posebno su prisutna dva problema: komercijalizacija medijskog prostora i stvaranje koncentracija kao opasnost pluralizmu te imperativ efikasnosti i profita kao stalna prijetnja autonomnosti novinara i njihove profesije, a ono može dovoditi u pitanje i samu novinarsku etiku. Predstavljanjem zakonskih odredaba koje reguliraju odnose unutar medijskog prostora i poštivanje pojedinih kompetencija autor ukazuje na osjetljivost današnjeg društva za te probleme.

Ključne riječi

supsidijarnost; pravo na informaciju; javno mnijenje; monopoli; novinar; etika novinarstva

Hrčak ID:

35259

URI

https://hrcak.srce.hr/35259

Datum izdavanja:

18.3.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.166 *