hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Preispitivanje početaka razvoja zajedničke prometne politike Europske unije

Iva Kocijan ; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (106 KB) str. 529-547 preuzimanja: 602* citiraj
APA 6th Edition
Kocijan, I. (2009). Revisiting the Formative Years of European Transport Policy. Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 59 (2-3), 529-547. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/35529
MLA 8th Edition
Kocijan, Iva. "Revisiting the Formative Years of European Transport Policy." Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, vol. 59, br. 2-3, 2009, str. 529-547. https://hrcak.srce.hr/35529. Citirano 15.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kocijan, Iva. "Revisiting the Formative Years of European Transport Policy." Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu 59, br. 2-3 (2009): 529-547. https://hrcak.srce.hr/35529
Harvard
Kocijan, I. (2009). 'Revisiting the Formative Years of European Transport Policy', Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 59(2-3), str. 529-547. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/35529 (Datum pristupa: 15.12.2019.)
Vancouver
Kocijan I. Revisiting the Formative Years of European Transport Policy. Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2009 [pristupljeno 15.12.2019.];59(2-3):529-547. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35529
IEEE
I. Kocijan, "Revisiting the Formative Years of European Transport Policy", Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, vol.59, br. 2-3, str. 529-547, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35529. [Citirano: 15.12.2019.]

Sažetak
Stvaranje zajedničke prometne politike Europske unije po prvi put se spominje u Ugovoru o osnivanju Europske ekonomske zajednice iz 1957. godine (Ugovor). Nadležnost za donošenje temeljnih propisa za oblikovanje Europske prometne politike dana je Vijeću ministara. Prvi problem koji se pojavio u začecima razvoja bilo je tumačenje odredaba Ugovora koje se odnose na promet. Glavnu ulogu imao je Europski sud pravde koji je razjasnio neprecizne odredbe o prometu i jasno ih stavio u kontekst općevažećih načela Ugovora. Međutim, suprotstavljeni politički interesi država članica i različiti pristupi prometnoj politici ostali su najveća prepreka za stvaranje zajedničke prometne politike. Europska komisija, nadležna za pradlaganje prometnih propisa Vijeću ministara, dugo nije mogla učiniti ništa da Vijeće prihvati mjere prometne politike koje je predlagala. Međutim, u pravom trenutku drugo je europsko tijelo odigralo ključni potez. Naime, Europski parlament doveo je Vijeće ministara pred Sud, tužeći ga za neispunjavanje obveza propisanih Ugovorom. Presuda Europskog suda potvrdila je da je Vijeće prekršilo odredbe Ugovora, odnosno da nije osiguralo slobodu pružanja usluga u međunarodnom prijevozu te da nije propisalo uvjete pod kojima nerezidentni prijevoznici mogu obavljati prijevozničke usluge u državi članici (kabotaža). Potaknuto ovom presudom, Vijeće je odlučilo bolje surađivati u stvaranju prometne politike. U isto vrijeme je u državama zavladala značajna promjena političkih svjetonazora, a ideja jedinstvenog tržišta donijela je cjelokupnu liberalizaciju Europske zajednice. Te okolnosti nisu mimoišle ni prometnu politiku, nego su, tim više, bile odlučujuće za njezin razvoj - zajednička prometna politika napokon je postala europska realnost.

Ključne riječi
Ugovor o osnivanju Europske ekonomske zajednice; zajednička prometna politika; Europski sud pravde; slučaj French seamen; slučaj Nouvelles Frontierés; jedinstveno tržište; liberalizacija prometne politike

Hrčak ID: 35529

URI
https://hrcak.srce.hr/35529

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.276 *