hrcak mascot   Srce   HID

Magistra Iadertina, Vol.3 No.1 Prosinac 2008.

Stručni rad

POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU

Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica u Zagrebu
Radmila Basta-Frljić ; Dječji vrtić Dugo Selo

Puni tekst: hrvatski, doc (274 KB) str. 147-169 preuzimanja: 3.085* citiraj
APA 6th Edition
Sindik, J. i Basta-Frljić, R. (2008). POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU. Magistra Iadertina, 3 (1), 147-169. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/35625
MLA 8th Edition
Sindik, Joško i Radmila Basta-Frljić. "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU." Magistra Iadertina, vol. 3, br. 1, 2008, str. 147-169. https://hrcak.srce.hr/35625. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Sindik, Joško i Radmila Basta-Frljić. "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU." Magistra Iadertina 3, br. 1 (2008): 147-169. https://hrcak.srce.hr/35625
Harvard
Sindik, J., i Basta-Frljić, R. (2008). 'POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU', Magistra Iadertina, 3(1), str. 147-169. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/35625 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Sindik J, Basta-Frljić R. POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU. Magistra Iadertina [Internet]. 13.12.2008. [pristupljeno 25.09.2018.];3(1):147-169. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35625
IEEE
J. Sindik i R. Basta-Frljić, "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU", Magistra Iadertina, vol.3, br. 1, str. 147-169, prosinac 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35625. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.

Ključne riječi
povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament

Hrčak ID: 35625

URI
https://hrcak.srce.hr/35625

[engleski]

Posjeta: 4.204 *