hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (203 KB) str. 50-57 preuzimanja: 3.712* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. (2009). Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja. Život i škola, LV (21.), 50-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/37081
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna. "Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja." Život i škola, vol. LV, br. 21., 2009, str. 50-57. https://hrcak.srce.hr/37081. Citirano 13.04.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna. "Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja." Život i škola LV, br. 21. (2009): 50-57. https://hrcak.srce.hr/37081
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V. (2009). 'Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja', Život i škola, LV(21.), str. 50-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/37081 (Datum pristupa: 13.04.2021.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V. Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja. Život i škola [Internet]. 2009 [pristupljeno 13.04.2021.];LV(21.):50-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37081
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović, "Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja", Život i škola, vol.LV, br. 21., str. 50-57, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37081. [Citirano: 13.04.2021.]

Sažetak
Kvalitetna škola smanjuje važnost samostalnoga rada i konkurencije, a težište prenosi
na timski rad i suradnju. Kooperativno učenje, timski rad i suradnja idu u red najvažnijih
djelatnosti koje će se tražiti u budućnosti i biti presudne za uspjeh u 21. stoljeću. (Greene, 1996)
Polazeći od tih pretpostavki, cilj je ovog rada ispitati može li kooperativno učenje pozitivno
utjecati na odnose i procese unutar grupe, razredne zajednice učenika šestih (N = 69) i osmih
(N = 78) razreda jedne osječke osnovne škole i potvrditi se kao značajan indikator kvalitetne
nastave.
Rezultat istraživanja pokazali su da se kooperativno učenje kao indikator kvalitete
odgoja i obrazovanja očituje u školskoj klimi i ozračju, međusobnoj interakciji i komunikaciji te
učinkovitijem odnosu učenika prema sebi, drugima i zajednici. Indikatori kvalitete odgojnoobrazovnog
procesa najviše su grupirani oko međuljudskih odnosa, spremnosti na pomaganje i
suradnju, prijateljskih druženja i vršnjačke prihvaćenosti te vlastitog doprinosa učenju.
Učeničke prosudbe ističu zanimljivost i korisnost kooperativnog učenja te njegov doprinos
opuštenosti i prevladavanju straha od negativne evaluacije i školskog neuspjeha.

Ključne riječi
kooperativno učenje; indikator kvalitete odgoja i obrazovanja; učenici; nastava

Hrčak ID: 37081

URI
https://hrcak.srce.hr/37081

[engleski]

Posjeta: 5.298 *