hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola

Ivanka Kuić ; University Library, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (201 KB) str. 243-262 preuzimanja: 1.202* citiraj
APA 6th Edition
Kuić, I. (2008). Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola. Libellarium, 1 (2), 243-262. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/37158
MLA 8th Edition
Kuić, Ivanka. "Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola." Libellarium, vol. 1, br. 2, 2008, str. 243-262. https://hrcak.srce.hr/37158. Citirano 28.02.2021.
Chicago 17th Edition
Kuić, Ivanka. "Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola." Libellarium 1, br. 2 (2008): 243-262. https://hrcak.srce.hr/37158
Harvard
Kuić, I. (2008). 'Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola', Libellarium, 1(2), str. 243-262. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/37158 (Datum pristupa: 28.02.2021.)
Vancouver
Kuić I. Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola. Libellarium [Internet]. 2008 [pristupljeno 28.02.2021.];1(2):243-262. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37158
IEEE
I. Kuić, "Reforma školstva u vrijeme Druge austrijske uprave u Dalmaciji i knjižnice pučkih škola", Libellarium, vol.1, br. 2, str. 243-262, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37158. [Citirano: 28.02.2021.]

Sažetak
Povijest školskih knjižnica u Dalmaciji počinje u 19. st., kada se one formiraju kao diferencirani i definirani subjekti u okviru sustava obrazovanja u Austro-Ugarskoj Monarhiji. U ovom je radu opisano stanje dalmatinskog pučkog školstva do njegove reforme 1869. i institucionalni okvir djelovanja školskih knjižnica pučkih škola nakon reforme, te je konceptualizirana društvena dimenzija njihova djelovanja. Prikazan je društveni, kulturološki i gospodarski sklop u kojemu su provođene reforme, zakoni i pravilnici kojima je uređen rad knjianica, te se pokušalo procijeniti kulturno stanje na dalmatinskom selu prije i nakon reforme. Pošlo se od teze da je škola, a u sklopu nje i školska knjižnica, modernizacijska ustanova. Kao takva, školska je knjižnica osim obrazovnih i odgojnih imala i šire zadaće koje je definiraju u sklopu modernizacijske tranzicije Dalmacije u drugoj polovici 19. stoljeća. Podloga za takav pristup bila je analiza izabranih referentnih tekstova u stručnoj i drugoj periodici i literatura koja se bavi poviješću školstva u Dalmaciji.

O reformi pučkog školstva u Dalmaciji objavljeni su mnogi radovi, ali se organizaciji i djelovanju školskih knjižnica, posebice knjižnica pučkih škola, pridavalo malo pozornosti. Ovaj se rad bavi upravo institucionalnim okvirima izgradnje sustava i uspostave školskih knjižnica u Dalmaciji u sklopu reforme obrazovanja koju je Austro- -Ugarska Monarhija provela u drugoj polovici 19. st., tj. zakonskim i organizacijskim okvirima te konceptualizacijom njihova djelovanja u kontekstu tadašnjih socijalnih prilika.

Hrčak ID: 37158

URI
https://hrcak.srce.hr/37158

[engleski]

Posjeta: 1.778 *