Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

"Pametne" turističke destinacije - okviri za razradu modela implementacije

Edvin Jurin


Puni tekst: engleski doc 97 Kb

str. 123-143

preuzimanja: 1.115

citiraj

Puni tekst: hrvatski doc 167 Kb

str. 123-143

preuzimanja: 4.709

citiraj


Sažetak

SAŽETAK :

U razdoblju intenzivnih gospodarskih,socioloških i kulturoloških promjena za upravljanje turističkom destinacijom nužno je prepoznavanje prikladnog i provedivoga modela, metodologije te vodećeg autoriteta odnosno kvalitetnog organizacijskog ustroja za provedbu projektiranog. Već i samo poimanje destinacije kao integralnog identiteta i portfolija doživljaja promatrane lokacije odnosno prostora predstavlja svojevrsnu novost, koja u sebi sadrži obećanja i nastojanje da ta obećanja konceptualno i standardizirano isporuči turistima sukladno kako je komunicirano. Ova novost polazi od nove paradigme turiste kao čimbenika modela tzv. ekonomije promatranja ili osmišljavanja (consideration economy) u kojem vlada potrošačevo pravilo ''Želim uslugu ili brand koje trebam u trenutku kad ih zaista i trebam''.

Dvije ključne premise za redizajnirano upravljanje turističkom destinacijom su (a) sadašnjošću se upravlja iz budućnosti i (b) emocija je ključna sastavnica destinacije kao branda.Cilj ovog rada je ukazati na potrebu i mogući pristup optimalizaciji upravljanja destinacijom na modelu pametne (smart) destinacije osmišljavanjem i upotrebom branda arhitekture te cijelog niza novih alata, instrumenata i tehnika uz neizbježan i obvezatan monitoring i auditing radi eventualne neophodne korekcije.

Ključne riječi

turistička destinacija; brand arhitekture; DMC; metoda plavog oceana

Hrčak ID:

37752

URI

https://hrcak.srce.hr/37752

Datum izdavanja:

9.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.706 *