hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

O kreativnoj klimi i inovativnosti na razini države

Cene Bavec ; Univerza na Primorskem, Fakulteta za management, Koper, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (944 KB) str. 9-30 preuzimanja: 1.341* citiraj
APA 6th Edition
Bavec, C. (2009). On the creative climate and innovativeness at the country level. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 27 (1), 9-30. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/38382
MLA 8th Edition
Bavec, Cene. "On the creative climate and innovativeness at the country level." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol. 27, br. 1, 2009, str. 9-30. https://hrcak.srce.hr/38382. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bavec, Cene. "On the creative climate and innovativeness at the country level." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci 27, br. 1 (2009): 9-30. https://hrcak.srce.hr/38382
Harvard
Bavec, C. (2009). 'On the creative climate and innovativeness at the country level', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 27(1), str. 9-30. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/38382 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Bavec C. On the creative climate and innovativeness at the country level. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci [Internet]. 2009 [pristupljeno 25.10.2021.];27(1):9-30. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/38382
IEEE
C. Bavec, "On the creative climate and innovativeness at the country level", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol.27, br. 1, str. 9-30, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/38382. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
U članku je predstavljena inicijalna studija o kreativnoj klimi i inovativnosti na razni država u Europskoj uniji. Istražili smo mogućnost proširenja Ekvallovog koncepta kreativne klime za inovativnost sa nivoa individualne organizacije na nivo države. Glavni istraživački cilj je bio identificirati fragmente nacionalne kreativne klime i potvrditi da je u relaciji sa inovativnošću. Kao mjerilo nacionalne inovativnosti uzeli smo sumarni indeks inovativnosti (Summary Innovation Index).Fragmente nacionalne kreativne klime identificirali smo pomoću 25 pitanja i odgovora koje smo selektirali iz različitih istraživanja javnog mnijenja u EU objavljenih u Eurobarometru. Koristeći hijerarhičnu klaster metodu grupirali smo članice EU i usporedili dobivene klastre s grupama koje identificiraju inovacijske vođe, inovacijske sljedbenike, prosječne inovatore i države koje se tek priključuju (klasifikacija Europske komisije). Rezultat je pokazao da je zastupljenost država slična u obje skupine klastera što znači da su dvije bitno različite skupine varijabla iz dva potpuno različita izvora dovela do vrlo sličnog rezultata. Identificirali smo deset najznačajnijih varijabli, koje najviše pridonose distinkciji između klastera.Na kraju smo iznijeli tvrdnju da je razumijevanje inovacijske klime u državama EU značajno oruđe za vođenje nacionalne politike koje je komplementarno tvrdima makroekonomskim indikatorima koji su fokusirani samo na inovacijski učinak a ne i na socijalno i kulturno okruženje. Predložili smo unificiran pristup EU ka razvijanju objektivnog mjerila za inovativnu klimu na razini država članica. Identificirali smo i nekoliko istraživačkih izazova vezanih za tu ideju.

Ključne riječi
Sumarni indeks inovativnosti (SII); nacionalna inovacijska učinkovitost; inovacijska klima; kreativna klima; Ekvallove dimenzije; EU članice

Hrčak ID: 38382

URI
https://hrcak.srce.hr/38382

[engleski]

Posjeta: 2.020 *