hrcak mascot   Srce   HID

Odgojne znanosti, Vol.11 No.1(17) Lipanj 2009.

Prethodno priopćenje

ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA

Krunoslav Matešić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Centar za obrazovanje nastavnika, Zagreb
Valentina Ružić ; Naklada Slap, Centar za istraživanja i edukacije, Zagreb
Krunoslav Matešić, ml ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Centar za obrazovanje nastavnika, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (87 KB) str. 171-181 preuzimanja: 1.537* citiraj
APA 6th Edition
Matešić, K., Ružić, V. i Matešić, ml, K. (2009). ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA. Odgojne znanosti, 11 (1(17)), 171-181. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/40013
MLA 8th Edition
Matešić, Krunoslav, et al. "ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA." Odgojne znanosti, vol. 11, br. 1(17), 2009, str. 171-181. https://hrcak.srce.hr/40013. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Matešić, Krunoslav, Valentina Ružić i Krunoslav Matešić, ml. "ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA." Odgojne znanosti 11, br. 1(17) (2009): 171-181. https://hrcak.srce.hr/40013
Harvard
Matešić, K., Ružić, V., i Matešić, ml, K. (2009). 'ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA', Odgojne znanosti, 11(1(17)), str. 171-181. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/40013 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Matešić K, Ružić V, Matešić, ml K. ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA. Odgojne znanosti [Internet]. 22.06.2009. [pristupljeno 25.09.2018.];11(1(17)):171-181. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40013
IEEE
K. Matešić, V. Ružić i K. Matešić, ml, "ODNOS IZMEĐU OSOBINA LIČNOSTI MJERENIH BFQ UPITNIKOM I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA GIMNAZIJA", Odgojne znanosti, vol.11, br. 1(17), str. 171-181, lipanj 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40013. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnos između osobina ličnosti
mjerenih hrvatskim prijevodom/adaptacijom Big Five upitnika (Big Five Questionnaire – BFQ; Caprara, Barbaranelli i Borgogni, 1993., 2005.) i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. Sudjelovalo je 346 polaznika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 16 do 19 godina. Prema modelu velikih pet dimenzija ličnosti, BFQ čine sljedeće dimenzije i pod-dimenzije: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost /Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo) Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Opći uspjeh učenika na kraju školske godine (prosječna ocjena) uzet je kao mjera školskog uspjeha.
Analiza korelacija pojedinačnih dimenzija ličnosti i općeg školskog
uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnosti, uključujući obje njezine poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno pozitivno povezana sa školskim uspjehom. Između školskog uspjeha i Srdačnosti kao pod-dimenzije dimenzije Ugodnosti dobivena je negativna i niska, ali statistički značajna korelacija. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene
BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7,1% varijance, pri čemu dimenzija Savjesnosti ima najveći udio (6,1% objašnjene varijance). Rezultati generalnoupućuju na zaključak da neke osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha.

Ključne riječi
ličnost; Velikih pet dimenzija ličnosti; školski uspjeh

Hrčak ID: 40013

URI
https://hrcak.srce.hr/40013

[engleski]

Posjeta: 3.043 *