hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

ŠKOLSKA KLIMA – TEORIJSKA NAČELA I ISTRAŽIVANJE S MOTRIŠTA UČENIKA, NASTAVNIKA I RODITELJA

Jana Kantorova ; Department of Education, Pedagogical Faculty of Palacký University Olomouc, Czech Republic

Puni tekst: engleski, pdf (74 KB) str. 183-189 preuzimanja: 1.657* citiraj
APA 6th Edition
Kantorova, J. (2009). THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS. Odgojne znanosti, 11 (1(17)), 183-189. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/40015
MLA 8th Edition
Kantorova, Jana. "THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS." Odgojne znanosti, vol. 11, br. 1(17), 2009, str. 183-189. https://hrcak.srce.hr/40015. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Kantorova, Jana. "THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS." Odgojne znanosti 11, br. 1(17) (2009): 183-189. https://hrcak.srce.hr/40015
Harvard
Kantorova, J. (2009). 'THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS', Odgojne znanosti, 11(1(17)), str. 183-189. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/40015 (Datum pristupa: 17.11.2019.)
Vancouver
Kantorova J. THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS. Odgojne znanosti [Internet]. 2009 [pristupljeno 17.11.2019.];11(1(17)):183-189. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40015
IEEE
J. Kantorova, "THE SCHOOL CLIMATE – THEORETICAL PRINCIPLES AND RESEARCH FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS, TEACHERS AND PARENTS", Odgojne znanosti, vol.11, br. 1(17), str. 183-189, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40015. [Citirano: 17.11.2019.]

Sažetak
Ovaj rad proučava kvalitetu školske klime. Jedan od njegovih
ciljeva jest defi nirati temeljne pojmove, poput okruženja, ozračja, klime, i odabranih inačica klime, posebno školsku klimu. Pozornost se usmjerava na sljedećih pet područja školskoga života koji su, prema mišljenju autorice, značajni: 1) sveukupan stav škole i motivacija za učenje; 2) kvalitete i kompetencije učitelja; 3) školska pravila i razredna disciplina; 4) solidarnost razreda kao društvene skupine; 5) arhitektonski, estetski i higijenski vidovi škole. Ovim
se radom žele predstaviti i nove metode poduprte dugim iskustvom vezanim za školsku klimu, a prikupljenim u inozemstvu te sličnim nedavnim iskustvom iz zemlje. Dok je u Europi i drugdje školska klima dio temeljnih obrazovnih disciplina, u Češkoj ona još uvijek čeka na priznanje da se radi o redovnom obrazovnom i psihološkom fenomenu. Glavni cilj cijeloga rada jest pronaći odgovarajuću metodu, odnosno upitnik za provođenje istraživanja. Na ovom
je upitniku provedena kvantitativna provjera, a pomogao mi je pri ocjeni kvalitete u pet područja školske klime u jednoj gimnaziji. Disperzivna analiza u jednom čimbeniku otkrila je razlike u ocjenama učenika, nastavnika i roditelja za pet područja. Usporedivši prosječne odgovore tih triju skupina ispitanika,
možemo zaključiti da su najzadovoljniji sa svim područjima školske klime nastavnici. Proizašlo je da su roditelji nešto manje zadovoljni. Najveće nezadovoljstvo postoji među učenicima. Dobiveni rezultati mogu u budućnosti biti temelj za daljnje istraživanje u ovome području. Cilj bi trebao biti predložiti model stvaranja pozitivne školske klime u obliku savjeta i preporuka nastavnicima
i ravnateljima. Važnost rada sastoji se u izradi metode upitnika i provođenja istraživanja u praksi.

Ključne riječi
školska klima; učenici; učitelji; roditelji; upitnik

Hrčak ID: 40015

URI
https://hrcak.srce.hr/40015

[engleski]

Posjeta: 4.587 *