Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ŠKOLSKA KLIMA – TEORIJSKA NAČELA I ISTRAŽIVANJE S MOTRIŠTA UČENIKA, NASTAVNIKA I RODITELJA

Jana Kantorova ; Department of Education, Pedagogical Faculty of Palacký University Olomouc, Czech Republic


Puni tekst: engleski pdf 74 Kb

str. 183-189

preuzimanja: 2.141

citiraj


Sažetak

Ovaj rad proučava kvalitetu školske klime. Jedan od njegovih
ciljeva jest defi nirati temeljne pojmove, poput okruženja, ozračja, klime, i odabranih inačica klime, posebno školsku klimu. Pozornost se usmjerava na sljedećih pet područja školskoga života koji su, prema mišljenju autorice, značajni: 1) sveukupan stav škole i motivacija za učenje; 2) kvalitete i kompetencije učitelja; 3) školska pravila i razredna disciplina; 4) solidarnost razreda kao društvene skupine; 5) arhitektonski, estetski i higijenski vidovi škole. Ovim
se radom žele predstaviti i nove metode poduprte dugim iskustvom vezanim za školsku klimu, a prikupljenim u inozemstvu te sličnim nedavnim iskustvom iz zemlje. Dok je u Europi i drugdje školska klima dio temeljnih obrazovnih disciplina, u Češkoj ona još uvijek čeka na priznanje da se radi o redovnom obrazovnom i psihološkom fenomenu. Glavni cilj cijeloga rada jest pronaći odgovarajuću metodu, odnosno upitnik za provođenje istraživanja. Na ovom
je upitniku provedena kvantitativna provjera, a pomogao mi je pri ocjeni kvalitete u pet područja školske klime u jednoj gimnaziji. Disperzivna analiza u jednom čimbeniku otkrila je razlike u ocjenama učenika, nastavnika i roditelja za pet područja. Usporedivši prosječne odgovore tih triju skupina ispitanika,
možemo zaključiti da su najzadovoljniji sa svim područjima školske klime nastavnici. Proizašlo je da su roditelji nešto manje zadovoljni. Najveće nezadovoljstvo postoji među učenicima. Dobiveni rezultati mogu u budućnosti biti temelj za daljnje istraživanje u ovome području. Cilj bi trebao biti predložiti model stvaranja pozitivne školske klime u obliku savjeta i preporuka nastavnicima
i ravnateljima. Važnost rada sastoji se u izradi metode upitnika i provođenja istraživanja u praksi.

Ključne riječi

školska klima; učenici; učitelji; roditelji; upitnik

Hrčak ID:

40015

URI

https://hrcak.srce.hr/40015

Datum izdavanja:

22.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.329 *