Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mjesto i uloga ekonomskoga vijeća u pastoralnom planiranju u župnoj zajednici

Milan Šimunović ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 140 Kb

str. 39-63

preuzimanja: 636

citiraj


Sažetak

U duhu Drugoga vatikanskog koncila i na temelju novog Zakonika kanonskog prava (1983.) u Crkvi je sve više rasla svijest o potrebi korjenitijih promjena i određenih župnih pastoralnih struktura. To se odnosi i na formiranje posebnih tijela, odnosno vijeća, koja omogućuju veće uključivanje vjernika laika u život i djelo župne zajednice. Osim župnog pastoralnog vijeća, od osobite je važnosti i župno ekonomsko vijeće, koje bi savjetom i djelom trebalo surađivati sa župnikom u upravljanju vremenitim dobrima. To je u demokratskom društvu tim potrebnije što su vjernici postali sve osjetljiviji i na način trošenja svoga doprinosa, odnosno, tzv. crkvenoga novca i očekuju transparentnost u poslovanju. Autor polazi od tvrdnje da je uloga župnoga ekonomskog vijeća nužno uvjetovana od što ispravnijega shvaćanja bîti i poslanja Crkve. To u prvome redu znači da bi se župno ekonomsko vijeće u misionarskoj situaciji u kojoj se Crkva našla, osim prema obnovi ili izgradnji crkvenih objekata i potrebama bogoštovlja, trebalo usmjeriti prema većem praćenju cjelokupnoga pastoralnog plana župe, koji bi trebao biti više evangelizacijski usmjeren, i traženju načina da ga se i financijski podrži. Stoga je od temeljne važnosti da župa ima svoj pastoralni plan i program koji ide za zauzetijim okupljanjem svih ljudi, jačanjem župnoga zajedništva i novom evangelizacijom za zahvaćanje novih ili distanciranih vjernika te da župno ekonomsko vijeće senzibilizira župljane za pomoć pri njegovom ostvarenju. To se ne odnosi samo na osiguranje prostora i sredstava ili, posebice, na uzdržavanje župnika, već i na ulaganje u župne animatore za razne segmente župnoga pastorala, bez čega nema suvremene župne zajednice. Ako župljani vide da se novčana sredstva ulažu u prave planove i ljude koji vode prema stvaranju 'novog lica' župne zajednice, bit će motiviraniji da pridonose njihovom ostvarenju. Donoseći nove pastoralne smjernice za rad župnoga ekonomskog vijeća, ovaj rad pokazuje njegovu novu i sve značajniju ulogu u planiranju i ostvarivanju pastoralnih planova župne zajednice. Dakako, to pretpostavlja i prementalizaciju, kako župnika, tako i ostalih vjernika, osobito župnih vijećnika, kako bi se moglo doći do većega povjerenja, suradnje i suodgovornosti sviju, osobito odgovornijih župljana, kao što su članovi župnoga pastoralnoga i ekonomskog vijeća.

Ključne riječi

Poslanje Crkve; vjernici laici; župna zajednica; župno pastoralno vijeće; župno ekonomsko vijeće; pastoralni plan župe; evangelizacija; novčana sredstva; financiranje župe

Hrčak ID:

40150

URI

https://hrcak.srce.hr/40150

Datum izdavanja:

30.6.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.399 *