Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ENERGIJA I ODGOVORNOST - MODEL OBRAZOVANJA ZA DEMOKRATSKO GRAĐANSTVO I OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE

Iza Kavedžija ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

str. 46-57

preuzimanja: 1.264

citiraj


Sažetak

Ovaj članak je zamišljen kao prilog raspravi o pojedinim aspektima obrazovanja za okoliš, s posebnim naglaskom na edukaciju o pitanjima energetske učinkovitosti i očuvanja kao teme od iznimne važnosti u suvremenom društvu. Ranije su studije pokazale da je obrazovanje i informiranje javnosti o ovim pitanjima jedan od ključnih preduvjeta za šire korištenje obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj. Ideja o važnosti obrazovanja o obnovljivim izvorima energije utemeljena je na pretpostavci o odgovornosti pojedinca, koja također čini temelj modela obrazovanja za demokratsko građanstvo. Suvremeni radovi kako o obrazovanju za okoliš, tako i obrazovanju za demokratsko građanstvo ukazuju na izvjesnu zajedničku tendenciju prema osposobljavanju za participaciju i odlučivanje, u odnosu na ranije oblike edukacije usmjerene na samo informiranje. Zaključno, razmatra se okvir obrazovanja za građanstvo Marthe Nussbaum kao primjer nekolicine načela koja bi mogla biti od važnosti pri oblikovanju programa edukacije o energetskim pitanjima.

Ključne riječi

energetska učinkovitost; obnovljivi izvori energije; obrazovanje o okolišu; obrazovanje za demokratsko građanstvo

Hrčak ID:

41033

URI

https://hrcak.srce.hr/41033

Datum izdavanja:

10.3.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.819 *