hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj

Vera Turković ; Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (154 KB) str. 114-134 preuzimanja: 739* citiraj
APA 6th Edition
Turković, V. (2009). Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj. Politička misao, 46 (1), 114-134. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/41519
MLA 8th Edition
Turković, Vera. "Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj." Politička misao, vol. 46, br. 1, 2009, str. 114-134. https://hrcak.srce.hr/41519. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Turković, Vera. "Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj." Politička misao 46, br. 1 (2009): 114-134. https://hrcak.srce.hr/41519
Harvard
Turković, V. (2009). 'Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj', Politička misao, 46(1), str. 114-134. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/41519 (Datum pristupa: 06.12.2019.)
Vancouver
Turković V. Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj. Politička misao [Internet]. 2009 [pristupljeno 06.12.2019.];46(1):114-134. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41519
IEEE
V. Turković, "Vizualna/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj", Politička misao, vol.46, br. 1, str. 114-134, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41519. [Citirano: 06.12.2019.]

Sažetak
Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovne/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007. Uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava upotrijebiti likovne/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina te komunikacije vrlo je niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje, što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovne/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.

Ključne riječi
vizualna pismenost; likovna pismenost; političko oglašavanje; politička kampanja; političko nagovaranje; negativno komparativno oglašavanje; politički plakat

Hrčak ID: 41519

URI
https://hrcak.srce.hr/41519

[engleski]

Posjeta: 1.528 *