hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici

Mladen Domazet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9870-9485 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (244 KB) str. 165-185 preuzimanja: 504* citiraj
APA 6th Edition
Domazet, M. (2009). Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici. Sociologija i prostor, 47 (2 (184)), 165-185. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/41693
MLA 8th Edition
Domazet, Mladen. "Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici." Sociologija i prostor, vol. 47, br. 2 (184), 2009, str. 165-185. https://hrcak.srce.hr/41693. Citirano 21.08.2019.
Chicago 17th Edition
Domazet, Mladen. "Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici." Sociologija i prostor 47, br. 2 (184) (2009): 165-185. https://hrcak.srce.hr/41693
Harvard
Domazet, M. (2009). 'Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici', Sociologija i prostor, 47(2 (184)), str. 165-185. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/41693 (Datum pristupa: 21.08.2019.)
Vancouver
Domazet M. Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici. Sociologija i prostor [Internet]. 2009 [pristupljeno 21.08.2019.];47(2 (184)):165-185. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41693
IEEE
M. Domazet, "Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici", Sociologija i prostor, vol.47, br. 2 (184), str. 165-185, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41693. [Citirano: 21.08.2019.]

Sažetak
U tekstu se daje pregled tema vezanih uz operativno određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje. Slijedom uvođenja pojma “kompetencije” u europski obrazovni diskurs analiziraju se njegove poveznice sa srodnim pojmovima, te odnos prema “prirodoznanstvenoj pismenosti”. Pozivi na razvoj “prirodoznanstvene pismenosti” prikazuju se kao iskorak iz usvajanja disciplinski značajnih činjenica, a prema modelu obrazovanja kao razvoju kompetencija poželjnih za ispunjenje osobnih stremljenja i društvenih potreba. Posebno se analizira utjecaj društvenih potreba na operacionalizaciju kompetencijskih modela, te problematizira uloga stavova učenika prema predmetnim sadržajima u svjetlu primjera operacionalizacije za potrebe OECD PISA testiranja, u kojem kompetenciju pojmovno određuju i znanja i stavovi. Također se upozorava i na rezultate istraživanja koja ukazuju na negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima.

Ključne riječi
ključne kompetencije; prirodne znanosti; prirodoznanstvena pismenost; obvezno obrazovanje; ekonomska uloga obrazovanja; motivacija u obrazovanju

Hrčak ID: 41693

URI
https://hrcak.srce.hr/41693

[engleski]

Posjeta: 1.002 *