hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA

Vanja Bevanda ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel ekonomije i turizma, Pula, Hrvatska
Giorgio Sinković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel ekonomije i turizma, Pula, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (2 MB) pages 284-292 downloads: 1.029* cite
APA 6th Edition
Bevanda, V. & Sinković, G. (2009). SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA. Informatologia, 42 (4), 284-292. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/42350
MLA 8th Edition
Bevanda, Vanja and Giorgio Sinković. "SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA." Informatologia, vol. 42, no. 4, 2009, pp. 284-292. https://hrcak.srce.hr/42350. Accessed 12 Nov. 2019.
Chicago 17th Edition
Bevanda, Vanja and Giorgio Sinković. "SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA." Informatologia 42, no. 4 (2009): 284-292. https://hrcak.srce.hr/42350
Harvard
Bevanda, V., and Sinković, G. (2009). 'SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA', Informatologia, 42(4), pp. 284-292. Available at: https://hrcak.srce.hr/42350 (Accessed 12 November 2019)
Vancouver
Bevanda V, Sinković G. SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA. Informatologia [Internet]. 2009 [cited 2019 November 12];42(4):284-292. Available from: https://hrcak.srce.hr/42350
IEEE
V. Bevanda and G. Sinković, "SUSTAVI ZNANJA U POTPORI UPRAVLJANJU KVALITETOM SOFTVERSKOG PROIZVODA", Informatologia, vol.42, no. 4, pp. 284-292, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/42350. [Accessed: 12 November 2019]

Abstracts
Softverski proizvod rijetko postiže očekivanu kvalitetu i samo jedan od pet projekata razvoja uspješno zadovoljava kriterije kvalitete. Osnovni kriterij za njenu procjenu, kao i kod ostalih proizvoda, je zadovoljstvo kupca. Zbog specifičnosti softverskog proizvoda, jedan od problema upravljanja kvalitetom je činjenica da ni kupac ni proizvođač nemaju točnu predodžbu konačnog proizvoda niti njegove kvalitete, a ukoliko ju i imaju, podložna je promjenama tijekom životnog ciklusa razvoja softverskog proizvoda. Kupac mijenja svoje zahtjeve tijekom razvoja softvera i s time i temeljne kriterije za ocjenu kvalitete. Relativnu važnost značajki kvalitete softverskog proizvoda nije moguće generalizirati i ona ovisi kako o proizvodu tako i o konkretnom kupcu. Može se reći da je postizanje nižih troškova osiguranja kvalitete u odnosu na postignuti efekt smanjenja troškova ne kvalitete i propuštenih prilika na tržištu, jedan od temeljnih ciljeva upravljanja kvalitetom. U radu je istražena mogućnost primjene sustava znanja u potpori procesu identifikacije važnih značajki kvalitete softverskog proizvoda u određenom trenutku u cilju racionalnog upravljanja kvalitetom. Primijenjen je modificiran C4.5 algoritam i inducirani su atributi s najvišom informacijskom vrijednošću. Dobivena pravila opisuju različitu percepciju relativne važnosti značajki kvalitete danog softverskog proizvoda proizvođača i korisnika, te time "signaliziraju" potrebu poduzimanja aktivnosti upravljanja kvalitetom softverskog proizvoda.

Keywords
kvaliteta; software; standardi; ISO; sustavi temeljeni za znanju; induktivno zaključivanje; zaključivanje na temelju slučaja

Hrčak ID: 42350

URI
https://hrcak.srce.hr/42350

[english]

Visits: 1.431 *