hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

THE IMPLEMENTATION OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY IN EDUCATING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Marta Čop ; Department of Informatics, Faculty of Philosophy, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Velimir Topolovec ; Department of Informatics, Faculty of Philosophy, University of Rijeka, Rijeka, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 304-313 preuzimanja: 5.368* citiraj
APA 6th Edition
Čop, M. i Topolovec, V. (2009). UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA. Informatologia, 42 (4), 304-313. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/42352
MLA 8th Edition
Čop, Marta i Velimir Topolovec. "UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA." Informatologia, vol. 42, br. 4, 2009, str. 304-313. https://hrcak.srce.hr/42352. Citirano 23.10.2019.
Chicago 17th Edition
Čop, Marta i Velimir Topolovec. "UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA." Informatologia 42, br. 4 (2009): 304-313. https://hrcak.srce.hr/42352
Harvard
Čop, M., i Topolovec, V. (2009). 'UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA', Informatologia, 42(4), str. 304-313. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/42352 (Datum pristupa: 23.10.2019.)
Vancouver
Čop M, Topolovec V. UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA. Informatologia [Internet]. 2009 [pristupljeno 23.10.2019.];42(4):304-313. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42352
IEEE
M. Čop i V. Topolovec, "UPOTREBA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (ICT) U OBRAZOVANJU DJECE S POSEBNIM POTREBAMA", Informatologia, vol.42, br. 4, str. 304-313, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42352. [Citirano: 23.10.2019.]

Sažetak
Teachers will be among the most critical factors if assistive computer technology implementation is to be successful. It is important that teachers proactively seek training opportunities. The objective of this work is to point out that teaching children with disabilities should not be considered as a problem, because there is always a certain method of approaching a certain type of disability and nowadays it even gets better with assistive technology (which enhances knowledge transfer in a multitude of ways).

Ključne riječi
assistive technology; teaching methods; education; disability; learning problems

Hrčak ID: 42352

URI
https://hrcak.srce.hr/42352

[hrvatski]

Posjeta: 6.995 *