Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Komunikacija društvenog statusa

Ivan Tanta ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i VERN


Puni tekst: hrvatski pdf 160 Kb

str. 137-148

preuzimanja: 1.529

citiraj


Sažetak

«Kad označimo govor kao praznu slamu, onda mislimo da iz
govornikovih usta izlazi upravo to. Ništavilo. Govor je prazan, bez neke
građe ili sadržaja. Primjereno tomu njegova upotreba jezika ne doprinosi
svrsi kojoj navodno služi. Dobivamo točno onoliko informacija koliko
zrnja ispada mlaćenjem prazne slame i izmeta koje izraz prazna slama čine
osobito prikladnom istovrijednicom za izraz kenjanje... Zašto ima toliko
kenjanja? Naravno da ne možemo biti sigurni da ga danas ima relativno
više nego u drugim vremenima. U naše doba ima mnogo više komunikacije
svih vrsta, ali možda se omjer kenjanja nije povećao...Kenjanje je
neizbježno uvijek kad okolnosti traže od nekoga da govori, a da pritom ne
zna o čemu govori. Tako se proizvodnja kenjanja potiče kad obveze ili
prilike da čovjek govori o nekoj temi prelaze njegovo znanje o činjenicama
koje su za tu temu relevantne. Takvo razilaženje često je u javnome životu,
gdje su ljudi često potaknuti –vlastitim nagnućima ili zahtjevima drugih da
naširoko govore o pojavama o kojima imaju neki stupanj neznanja. Tomu vrlo bliski uvjeti proizlaze iz vrlo rasprostranjenog uvjerenja da svaki
odgovorni građanin neke demokracije mora imati mišljenje o svemu ili
barem o svemu što se odnosi na vođenje poslova njegove zemlje»17. Ali, i
ne samo na to, dodali bismo.

Ključne riječi

društvo, komuniciranje; emocije; vođa; komunikacijske osobine

Hrčak ID:

42366

URI

https://hrcak.srce.hr/42366

Datum izdavanja:

4.2.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.374 *