hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Zborsko pjevanje kao tjelesni režim

Liz Garnett ; Konzervatorij, Poslijediplomski studij, Birmingham, Velika Britanija

Puni tekst: engleski, pdf (87 KB) str. 249-269 preuzimanja: 700* citiraj
APA 6th Edition
Garnett, L. (2005). Choral Singing as a Bodily Regime. International review of the aesthetics and sociology of music, 36 (2), 249-269. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/43615
MLA 8th Edition
Garnett, Liz. "Choral Singing as a Bodily Regime." International review of the aesthetics and sociology of music, vol. 36, br. 2, 2005, str. 249-269. https://hrcak.srce.hr/43615. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Garnett, Liz. "Choral Singing as a Bodily Regime." International review of the aesthetics and sociology of music 36, br. 2 (2005): 249-269. https://hrcak.srce.hr/43615
Harvard
Garnett, L. (2005). 'Choral Singing as a Bodily Regime', International review of the aesthetics and sociology of music, 36(2), str. 249-269. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/43615 (Datum pristupa: 19.06.2021.)
Vancouver
Garnett L. Choral Singing as a Bodily Regime. International review of the aesthetics and sociology of music [Internet]. 2005 [pristupljeno 19.06.2021.];36(2):249-269. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/43615
IEEE
L. Garnett, "Choral Singing as a Bodily Regime", International review of the aesthetics and sociology of music, vol.36, br. 2, str. 249-269, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/43615. [Citirano: 19.06.2021.]

Sažetak
Istraživanje prakse zborskog pjevanja nadovezuje se na foucaultovsku kritižku tradiciju analize kako pjevanje u zboru strukturira načine na koje ljudi borave u svojim tijelima, upotrebljavaju ih i doživljavaju. Tekstovi iz literature o zborskom dirigiranju čitaju se kao priručnici za produkciju i upravljanje zborskim pjevačima, a ispituju se tehnologije moći discipliniranja koje tvore i održavaju granice tog identiteta. Ovo čitanje pokazuje kako glazbene prakse mogu biti simultano neovisne i konstruirane unutar strukturâ moći svakodnevnih društvenih odnosa: dok mehanizmi koji uređuju zborsko ponašanje jasno upućuju na političke osi identiteta kao što su klasa, obrazovna razina i regionalna pripadnost, oni to čine djelokrugom koji je usredotočeniji na transformaciju nego na isključivanje pojedinca. Studija pridonosi teorijskim diskusijama o glazbi i društvenom identitetu stalno nazočnim u muzikologiji, ali i postavlja praktična pitanja koja se tiču društvenih i osobnih vrijednosti povezanih sa zborskim muziciranjem.
Rasprava započinje ocrtavanjem procesâ tvorbe diskursa koji definira zborsko pjevanje kao kulturnu praksu i ispituje kako se univerzaliziraju i postaju prirodnima prakse specifične za kulturu i stil. Slijedi ispitivanje granica koje omeđuju kategoriju zborskog pjevanja a koje utvrđuju način na koji međusobno djeluju identitet zborskog pjevača i druge kategorije društvenog identiteta. To zauzvrat vodi k ispitivanju toga kako se te granice održavaju. Studija slijedi foucaultovsku tradiciju i kao takva ne polaže pravo na više ili manje privilegirajuću objasnidbenu moć nego što ga očituje sâm sustav znanja koji ispituje, ali nastoji učiniti očitima operacije moći koje ti sustavi znanja potiskuju.

Hrčak ID: 43615

URI
https://hrcak.srce.hr/43615

[engleski]

Posjeta: 1.461 *