hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa

Ksenija Dumičić
Berislav Žmuk

Puni tekst: hrvatski, pdf (655 KB) str. 115-140 preuzimanja: 4.627* citiraj
APA 6th Edition
Dumičić, K. i Žmuk, B. (2009). Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 7 (2), 115-140. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/44432
MLA 8th Edition
Dumičić, Ksenija i Berislav Žmuk. "Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 7, br. 2, 2009, str. 115-140. https://hrcak.srce.hr/44432. Citirano 13.12.2019.
Chicago 17th Edition
Dumičić, Ksenija i Berislav Žmuk. "Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 7, br. 2 (2009): 115-140. https://hrcak.srce.hr/44432
Harvard
Dumičić, K., i Žmuk, B. (2009). 'Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 7(2), str. 115-140. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/44432 (Datum pristupa: 13.12.2019.)
Vancouver
Dumičić K, Žmuk B. Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2009 [pristupljeno 13.12.2019.];7(2):115-140. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/44432
IEEE
K. Dumičić i B. Žmuk, "Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.7, br. 2, str. 115-140, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/44432. [Citirano: 13.12.2019.]

Sažetak
Web-anketa je specifično istraživanje u kojem se podaci prikupljaju bez prisutnosti anketara, ali i bez kontrole statističara nad vjerojatnostima izbora ispitanika. Tek iznimno bi rezultati Web ankete mogli biti poopćeni, uz bezuvjetni nadzor nad vjerojatnostima izbora ispitanika u slučajni uzorak. U ovome radu se polazi od pretpostavke da struktura populacije koja u Hrvatskoj koristi Internet po strukturi značajno odstupa od strukture opće populacije, a što još dodatno otežava poopćavanje rezultata Web anketa. U svrhu testiranja spomenute hipoteze u radu se analiziraju rezultati nekoliko istraživanja koja su izvorno provele različite institucije. Temeljem rezultata anketnog istraživanja u Hrvatskoj 2008. provedeni su testovi neovisnosti karakteristika „učestalost korištenja interneta“ i klasifikacija: „dob“, „spol“, „stupanj obrazovanja“, „vrsta naselja“ i „radni status“ korisnika interneta. Svi testovi su dali visoko signifikantne rezultate te su sve nulte hipoteze o neovisnosti parova obilježja odbačene

Ključne riječi
Statistički dizajn ankete; Web ankete; probabilistički uzorak; reprezentativnost; vanjska valjanost rezultata ankete

Hrčak ID: 44432

URI
https://hrcak.srce.hr/44432

Posjeta: 5.660 *