hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz

Dragica Husanović-Pejnović

Puni tekst: hrvatski, pdf (160 KB) str. 51-57 preuzimanja: 505* citiraj
APA 6th Edition
Husanović-Pejnović, D. (2006). Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz. Kartografija i geoinformacije, 5 (5), 51-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4305
MLA 8th Edition
Husanović-Pejnović, Dragica. "Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz." Kartografija i geoinformacije, vol. 5, br. 5, 2006, str. 51-57. https://hrcak.srce.hr/4305. Citirano 28.01.2021.
Chicago 17th Edition
Husanović-Pejnović, Dragica. "Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz." Kartografija i geoinformacije 5, br. 5 (2006): 51-57. https://hrcak.srce.hr/4305
Harvard
Husanović-Pejnović, D. (2006). 'Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz', Kartografija i geoinformacije, 5(5), str. 51-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4305 (Datum pristupa: 28.01.2021.)
Vancouver
Husanović-Pejnović D. Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz. Kartografija i geoinformacije [Internet]. 2006 [pristupljeno 28.01.2021.];5(5):51-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4305
IEEE
D. Husanović-Pejnović, "Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz geografije - prikaz", Kartografija i geoinformacije, vol.5, br. 5, str. 51-57, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4305. [Citirano: 28.01.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (160 KB) str. 50-57 preuzimanja: 1.140* citiraj
APA 6th Edition
Husanović-Pejnović, D. (2006). Croatian National Education Standard for Geography - A Review. Kartografija i geoinformacije, 5 (5), 50-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4305
MLA 8th Edition
Husanović-Pejnović, Dragica. "Croatian National Education Standard for Geography - A Review." Kartografija i geoinformacije, vol. 5, br. 5, 2006, str. 50-57. https://hrcak.srce.hr/4305. Citirano 28.01.2021.
Chicago 17th Edition
Husanović-Pejnović, Dragica. "Croatian National Education Standard for Geography - A Review." Kartografija i geoinformacije 5, br. 5 (2006): 50-57. https://hrcak.srce.hr/4305
Harvard
Husanović-Pejnović, D. (2006). 'Croatian National Education Standard for Geography - A Review', Kartografija i geoinformacije, 5(5), str. 50-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4305 (Datum pristupa: 28.01.2021.)
Vancouver
Husanović-Pejnović D. Croatian National Education Standard for Geography - A Review. Kartografija i geoinformacije [Internet]. 2006 [pristupljeno 28.01.2021.];5(5):50-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4305
IEEE
D. Husanović-Pejnović, "Croatian National Education Standard for Geography - A Review", Kartografija i geoinformacije, vol.5, br. 5, str. 50-57, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4305. [Citirano: 28.01.2021.]

Sažetak
Svjedoci smo sve većeg povećavanja koli-čine znanja u svim područjima znanosti i života. To je opterećivalo naše obrazovanje na svim stupnjevima. Nastao je raskorak između mogućnosti i htijenja, što je rezultiralo nefunkcionalnim znanjima i nezadovoljstvom kako učenika, tako učitelja i roditelja. Te probleme trebao bi razriješiti Hrvatski nacionalni obrazovni standard - HNOS. Hrvatski nacionalni obrazovni standard je cjeloviti pristup obrazovnom procesu i uključuje ciljeve odgoja i obrazovanja, odgojno-obrazovne sadržaje, prijedloge metoda poučavanja, očekivane ishode učenja i poučavanja te nastavno okružje. Sve je to u cilju obrazovanja i pripreme mladih naraštaja za snalaženje u nepredvidivim budućim okolnostima, za gospodarstvo i društvo temeljeno na znanju. Na izradi HNOS-a radio je velik broj stručnjaka iz relevantnih visokoškolskih ustanova i znanstvenih institucija, učitelja praktičara iz cijele Hrvatske. Zadaća je HNOS-a rasterećenje učenika i razvijanje znanja, vještina i navika te odgoj i socijalizacija pojedinca, u skladu s vrijednosnim sustavom EU. HNOS iz geografije prezentiran je, kao i u svim nastavnim predmetima prirodne skupine, kroz nastavne teme. Ustrojstvo tema je tabelarno, s 13 odrednica koje upućuju na ciljeve HNOS-a. Analizom HNOS-a razvidno je da je nastava geografije nezamisliva bez geografske karte jer je složenu prostornu stvarnost nemoguće spoznati bez odgovarajućih znanja, sposobnosti i navika iz područja kartografije. Karta je svojom univerzalnošću (kartografski znakovi) jedinstveno sredstvo za odgoj i socijalizaciju učenika. HNOS se počeo provoditi u 2005. godini u oko 5% (49) hrvatskih škola. Za provedbu HNOS-a potrebna je dodatna edukacija učitelja geografije, a ona je osmišljena putem seminara u nekoliko faza.

Ključne riječi
Hrvatski nacionalni obrazovni standard; geografija; nastavni program; rasterećenje; geografska karta; znanja; vještine; navike; odgoj; socijalizacija

Hrčak ID: 4305

URI
https://hrcak.srce.hr/4305

[engleski]

Posjeta: 2.687 *