hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga

Marta Ljubešić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Maja Cepanec ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jasmina Ivšac Pavliša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (178 KB) str. 15-29 preuzimanja: 1.748* citiraj
APA 6th Edition
Ljubešić, M., Cepanec, M., Ivšac Pavliša, J. i Šimleša, S. (2009). Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (1), 15-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/45632
MLA 8th Edition
Ljubešić, Marta, et al. "Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 45, br. 1, 2009, str. 15-29. https://hrcak.srce.hr/45632. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Ljubešić, Marta, Maja Cepanec, Jasmina Ivšac Pavliša i Sanja Šimleša. "Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 45, br. 1 (2009): 15-29. https://hrcak.srce.hr/45632
Harvard
Ljubešić, M., et al. (2009). 'Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45(1), str. 15-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/45632 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Ljubešić M, Cepanec M, Ivšac Pavliša J, Šimleša S. Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 09.12.2019.];45(1):15-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45632
IEEE
M. Ljubešić, M. Cepanec, J. Ivšac Pavliša i S. Šimleša, "Predjezična i rana jezična komunikacija: obilježja prijelaznog stadija u djece s perinatalnim oštećenjem mozga", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.45, br. 1, str. 15-29, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45632. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
U istraživanju rane komunikacije uglavnom se naglasak stavlja na istraživanje jezičnog razvoja. Period predjezične komunikacije je sustavno zanemarivan. Cilj ovog istraživanja je stoga bio analizirati obilježja intencijske predjezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga (klinička skupina) u usporedbi s obilježjima kontrolnih ispitanika u približno istom komunikacijskom razvojnom stadiju (6 mjeseci prije negoli dijete ovlada ekspresivnim vokabularom ve!im od 50 riječi). Istraživanje je dio longitudinalnog praćenja djece s perinatalnim ošte!enjem mozga u okviru projekta „Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom“. Ispitanici su 11 djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga koja su imala uredan razvojni kvocijent, 5 djece s perinatalnim oštećenjem mozga koja su imala usporen kognitivni razvoj, te 5 djece bez dokazanih neurorazvojnih čimbenika rizika. Procijenjeni su na varijablama koje se odnose na mentalnu dob, jezično razumijevanje, jezičnu ekspresiju te komunikacijske funkcije i komunikacijska sredstava. Rezultati pokazuju da ispitane skupine u različitoj kronološkoj dobi ulaze u jezičnu fazu, a tome prethodi slična razina jezičnog razumijevanja. Nadalje, kliničke skupine u odnosu na kontolnu skupinu komuniciraju za manji broj svrha i jednostavnijim sredstvima. Rezultati upućuju na potrebu preusmjeravanja pažnje i istraživanja na stadij predjezičnog razvoja.

Ključne riječi
djeca s pre/perinatalnim ozljedama mozga; predjezična komunikacija; komunikacijske funkcije; komunikacijska sredstva

Hrčak ID: 45632

URI
https://hrcak.srce.hr/45632

[engleski]

Posjeta: 2.991 *