hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Javni interes i djelovanje televizije u Hrvatskoj

Zrinjka Peruško

Fulltext: english, pdf (246 KB) pages 5-31 downloads: 1.664* cite
APA 6th Edition
Peruško, Z. (2009). Public Interest and Television Performance in Croatia. Medijska istraživanja, 15 (2), 5-31. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/46038
MLA 8th Edition
Peruško, Zrinjka. "Public Interest and Television Performance in Croatia." Medijska istraživanja, vol. 15, no. 2, 2009, pp. 5-31. https://hrcak.srce.hr/46038. Accessed 19 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Peruško, Zrinjka. "Public Interest and Television Performance in Croatia." Medijska istraživanja 15, no. 2 (2009): 5-31. https://hrcak.srce.hr/46038
Harvard
Peruško, Z. (2009). 'Public Interest and Television Performance in Croatia', Medijska istraživanja, 15(2), pp. 5-31. Available at: https://hrcak.srce.hr/46038 (Accessed 19 October 2021)
Vancouver
Peruško Z. Public Interest and Television Performance in Croatia. Medijska istraživanja [Internet]. 2009 [cited 2021 October 19];15(2):5-31. Available from: https://hrcak.srce.hr/46038
IEEE
Z. Peruško, "Public Interest and Television Performance in Croatia", Medijska istraživanja, vol.15, no. 2, pp. 5-31, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/46038. [Accessed: 19 October 2021]

Abstracts
Čanak na temelju tjednih uzoraka programa komercijalnih i javnih televizija s nacionalnim pokrivanjem u Hrvatskoj u periodu od 2005. do 2009. godine empirijski pokazuje stupanj njihovog djelovanja u javnom interesu. Kriteriji za evaluaciju javnog interesa u televizijskom programu su definirani a) prema teorijskom modelu
medija i javnog interesa i b) prema specifičnom hrvatskom modelu javnog interesa u medijima. Specifine hrvatske definicije javnog interesa nalaze se u medijskoj politici. Javni interes se analizira prema autoričinom trodimenzionalnom modelu medijskog javnog interesa (sadržaj, publike, i društveni ciljevi) kojim se konstruira matrica medijskog javnog interesa. Izvori definicija javnog interesa u
hrvatskoj medijskoj politici ovdje su ograničeni na zakone i propise relevantne za televizijsko emitiranje.
Autorica predlaže teorijsku definiciju demokratskog medijskog djelovanja u javnom interesu koja treba uključiti tri međusobno povezane dimenzije: sadržaj –
društveno koristan i raznolik, publike – građani i publike s posebnim potrebama ili
manjinske publike, i društvene ciljeve – informirati građane za političku participaciju
i doprinos demokraciji. Raznolikost kao kvaliteta programa u javnom interesu
je dodatno konceptualizirana u suprotstavljenim razumijevanjima pluralističke i
neoliberalne medijske politike, u smislu otvorene nasuprot reflektivnoj raznolikosti.
Analiza sadržaja programskih vodića obuhvatila je uzorak od 5769 emitiranih
emisija – jedinica analize koje su kategorizirane u žanrove u tri veće grupe programa:
informativni (društveno korisni), zabavni, i dramska fikcija. Analiza je pokazala
da je najveći broj društveno korisnih žanrova (vijesti, politički intervjui, informativni
magazini, dokumentarci, umjetnost i obrazovni program) na javnim
kanalima HTV 1 i HTV 2, koji pokazuju i veću raznolikost žanrova koje emitiraju.
Izbor publika (u smislu pažnje) pokazuje manjak emitiranih programa u informativnoj
kategoriji, i preveliku količinu emitirane fikcije na hrvatskim televizijama s
nacionalnim pokrivanjem.

Keywords
medijsko djelovanje; javni interes; medijska politika; televizijski program; žanr; društveno koristan sadržaj; raznolikost; Hrvatska

Hrčak ID: 46038

URI
https://hrcak.srce.hr/46038

[english]

Visits: 3.401 *