Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Televizija – krhki virtualni zaklon?

Lilia Raycheva ; Associate Professor, Radio and TV Department, Faculty of Journalism and Mass Communication, St. Kliment Okhridski Sofia University


Puni tekst: engleski pdf 180 Kb

str. 81-102

preuzimanja: 1.023

citiraj


Sažetak

Gotovo dva desetljeća političkih, ekonomskih i socijalnih nemira u Bugarskoj direktno
uvjetuju duboke promjene u televizijskom sustavu i trendovima televizijskog
razvoja. Trenutno broj registriranih TV kanala u zemlji prelazi 100 (među
njima četiri s nacionalnim dosegom.)
Bugarska djeca provedu u prosjeku tri sata dnevno gledajući televiziju. No ipak,
pristup bugarskih televizijskih kanala kao cjeline prema dječjoj publici podređen
je većinom funkciji zabave. Televizijski kanali nude znatno manje spoznajnog i
edukacijskog programa. Uznemirujuća je tendencija ograničene proizvodnje kvalitetnih
dječjih programa. Tehnike metode filtriranja televizijskog programa sa
štetnim sadržajima još nisu poznate u zemlji i kultura zaštite djece od štetnog utjecaja
televizije je još u stadiju nastajanja. U ovoj situaciji od velike su važnosti aktivnosti
na području regulacije i samoregulacije, kao i kontrola građana nad dječjim
televizijskim programom.
Članak ispituje trenutni razvoj bugarskog nacionalnog televizijskog programa u
odnosu na zaštitu maloljetnika od štetnog i neprikladnog sadržaja. Analiza je povezana
s učincima medija i posebice- s interesom javnosti kojoj je namijenjen televizijski
program. Članak analizira i regulatorne prakse bugarskog Vijeća za medije
te izvore njegovih načela u paneuropskim instrumentima televizijskog emitiranja
– Europskoj konvenciji o televiziji bez granica Vijeća Europe, Direktivi Europske
Unije o Audiovizualnim medijskim uslugama. praksi Europske platforme
regulatornih tijela (EPRA).

Ključne riječi

televizija; javni interes; djeca; medijska politika; regulatorna praksa

Hrčak ID:

46042

URI

https://hrcak.srce.hr/46042

Datum izdavanja:

2.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.151 *