hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

How to Assess the Quality of Action Research

Branko Bognar

Puni tekst: hrvatski, pdf (836 KB) str. 49-68 preuzimanja: 1.651* citiraj
APA 6th Edition
Bognar, B. (2006). Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja. Metodički ogledi, 13 (1), 49-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4364
MLA 8th Edition
Bognar, Branko. "Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja." Metodički ogledi, vol. 13, br. 1, 2006, str. 49-68. https://hrcak.srce.hr/4364. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Bognar, Branko. "Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja." Metodički ogledi 13, br. 1 (2006): 49-68. https://hrcak.srce.hr/4364
Harvard
Bognar, B. (2006). 'Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja', Metodički ogledi, 13(1), str. 49-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4364 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Bognar B. Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja. Metodički ogledi [Internet]. 2006 [pristupljeno 09.12.2019.];13(1):49-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4364
IEEE
B. Bognar, "Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja", Metodički ogledi, vol.13, br. 1, str. 49-68, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4364. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Teachers at schools orientated towards change employ the results of the research of others less and less, while they themselves are becoming researchers. Lawrence Stenhous believes that researching the teachers’ actions is insufficient; it is necessary that the teachers themselves carry out this research. In fulfilling their role as researchers one of the key places pertains to action research, the quality of which cannot be assessed by the criteria applicable to either the paradigm of understanding or the paradigm of interpretation. In assessing the quality of action research it is necessary to take account of both the quality of action and the quality of report.

Ključne riječi
Action research; action research report; critical reflection; critical friends; reflective practitioner; teacher-researcher; teacher-action researcher

Hrčak ID: 4364

URI
https://hrcak.srce.hr/4364

[hrvatski]

Posjeta: 2.807 *