hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike

Vladimir Kadum

Puni tekst: hrvatski, pdf (85 KB) str. 83-93 preuzimanja: 1.126* citiraj
APA 6th Edition
Kadum, V. (2006). Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike. Metodički ogledi, 13 (1), 83-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4366
MLA 8th Edition
Kadum, Vladimir. "Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike." Metodički ogledi, vol. 13, br. 1, 2006, str. 83-93. https://hrcak.srce.hr/4366. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kadum, Vladimir. "Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike." Metodički ogledi 13, br. 1 (2006): 83-93. https://hrcak.srce.hr/4366
Harvard
Kadum, V. (2006). 'Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike', Metodički ogledi, 13(1), str. 83-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4366 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Kadum V. Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike. Metodički ogledi [Internet]. 2006 [pristupljeno 07.12.2019.];13(1):83-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4366
IEEE
V. Kadum, "Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike", Metodički ogledi, vol.13, br. 1, str. 83-93, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4366. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Autor u radu ističe da svaka znanstvena i filozofska spoznaja počinje intuicijom, kao sposobnošću ljudskoga uma da neposredno naslućuje, otkriva i spoznaje skrivene istine materijalne i duhovne stvarnosti i da je, u sprezi s maštom, stalni pratilac logike i filozofije spoznaje.
Postanak i razvoj matematičkih pojmova i teorija pokazuje da matematička intuicija na prirodan i pravovremeni način otvara strogo logičke putove matematiče istine, koja se, na tim putovima, podvrgava logičkoj analizi.
Matematika se, na svim svojim razinama, mora predstaviti kao sredstvo, ali i kao model egzaktnog, racionalnog i apstraktnog rasuđivanja, veoma značajnog za didaktičko–metodičko i gnoseološko stajalište, za svako teorijsko i praktično djelovanje.
Nastava matematike u opisivanju matematičkih pojmova i iskaza, kao i njihovoj praktičnoj primjeni, prilazi intuitivno, otkrivajući njihove empirijsko–intuitivne korijene, uvažavajući njihovu genezu i evoluciju, kako bi njihova spoznaja bila što dublja i usvajanje što učinkovitije.

Ključne riječi
Didaktika; filozofija; intuicija; matematika; mašta; metodika; nastava; pojam; rasuđivanje; spoznaja; teorija

Hrčak ID: 4366

URI
https://hrcak.srce.hr/4366

[engleski]

Posjeta: 2.025 *