Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek
Ana Mišin ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek
Anamarija Vuković ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 317 Kb

str. 78-96

preuzimanja: 3.209

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao
negativne, nasilne i nepoželjne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole.
Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih i 100 učenika osmih razreda. Dobiveni rezultati
pokazali su da stariji učenici (oko 30%) učestalije prakticiraju osvećivanje nego mlađi (oko
19%) te da ispitani dječaci, u odnosu na djevojčice, češće pribjegavaju osvećivanju, što se
pokazalo značajnijim samo kod mlađih učenika. Naime, nema statistički značajnih razlika
glede učestalosti osvećivanja unutar spola ispitanih učenika 8. Razreda, s tim da su dječaci
značajnije od djevojčica spremniji prijetiti osobi s kojom su u sukobu.
Škola, kao odgojno-obrazovna ustanova, potencijalna je scena na kojoj svoju dramu
odigravaju nasilnici i žrtve nasilja. Od velike je važnosti prepoznati i zaustaviti vršnjačko
nasilje. To podrazumijeva pružiti pomoći djeci koja trpe nasilje i djeci koja ga čine, ali i
djeci koja su promatrači, svjedoci nasilja.

Ključne riječi

škola; vršnjačko nasilje; osvećivanje; strategije sučeljavanja; prevencija

Hrčak ID:

47430

URI

https://hrcak.srce.hr/47430

Datum izdavanja:

23.11.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.058 *