hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Osijek
Ana Milašin ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti Filozofski fakultet, Osijek
Tjaša Vranić ; stsudentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (341 KB) str. 116-141 preuzimanja: 4.096* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V., Milašin, A. i Vranić, T. (2009). ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI. Život i škola, LV (22), 116-141. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/47433
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, et al. "ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI." Život i škola, vol. LV, br. 22, 2009, str. 116-141. https://hrcak.srce.hr/47433. Citirano 14.04.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, Ana Milašin i Tjaša Vranić. "ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI." Život i škola LV, br. 22 (2009): 116-141. https://hrcak.srce.hr/47433
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., Milašin, A., i Vranić, T. (2009). 'ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI', Život i škola, LV(22), str. 116-141. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/47433 (Datum pristupa: 14.04.2021.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Milašin A, Vranić T. ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI. Život i škola [Internet]. 2009 [pristupljeno 14.04.2021.];LV(22):116-141. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/47433
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović, A. Milašin i T. Vranić, "ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI", Život i škola, vol.LV, br. 22, str. 116-141, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/47433. [Citirano: 14.04.2021.]

Sažetak
Davno je znanstveno dokazana veza između interpersonalne komunikacije i
kvalitete prilagodbe. Znati komunicirati znači prilagoditi svoju komunikaciju određenoj
situaciji, određenim partnerima, određenim ciljevima, a sve to u kontekstu određenih etičkih
načela.
Cilj je ovog rada ispitati učestalost verbalne agresije kao socijalno neprihvatljive i
nasilne strategije rješavanja sukoba. Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih, 100 učenika
osmih te 100 učenika završnih razreda srednje škole.
Rezultati su pokazali da verbalna agresija odrastanjem proporcionalno raste i da su
djevojčice u prosjeku više prosocijalno orijentirane od dječaka, odnosno kada su u sukobu,
one uglavnom manje koriste različite obrasce verbalne agresije, osim kada su u pitanju
prepiranja/svađe i vikanje. Osim dobi i spola, na kvalitetu komunikacije utječu i drugi
činitelji kao što su iskustvo, emocionalni odnosi, očekivanja, individualne potrebe, strahovi,
povjerenje. Suvremene društvene znanosti razvile su različite tehnike uspješnog sučeljavanja
i nenasilnog komuniciranja koje se mogu uvježbavati od najranijeg djetinjstva u obitelji,
vrtiću, školi i socijalnom okruženju, stoga ih treba više prakticirati, vrednovati i razvijati.

Ključne riječi
škola; sukob; učenic; , strategije sučeljavanja; verbalna agresija; prevencija

Hrčak ID: 47433

URI
https://hrcak.srce.hr/47433

[engleski]

Posjeta: 5.401 *