Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Borba protiv neznanja i predrasuda o spolno prenosivim bolestima: znanje i stavovi učenika i profesora srednjih škola o HIV-u/AIDS-u

Vesna Jureša ; Škola narodnog zdravlja
Marija Posavec ; Zavod za javno zdravstvo
Vera Musil ; Škola narodnog zdravlja
Davor Petrović ; KBC Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 391 Kb

str. 89-93

preuzimanja: 1.274

citiraj


Sažetak

Pojava HIV-a/AIDS-a u dvadesetom stoljeću i razmjeri proširenosti ove infekcije i bolesti ponovo su pokazali kako bolest može stigmatizirati i kako se protiv predrasuda i neznanja možemo boriti samo trajnom, kontinuiranom i sveobuhvatnom edukacijom. Stoga je u okviru programa "Unapređenje borbe protiv HIV/AIDS-a u Hrvatskoj 2003.–2006." proveden i projekt "Trening profesionalaca za primjenu programa prevencije HIV-a/AIDS-a". Jedan od ciljeva projekta bilo je procijeniti znanje i stavove o HIV/AIDS-u profesora i učenika srednjih škola prije i nakon provedbe projekta. Na početku provedbe programa anketirano je 476 profesora i 1.026 učenika prvih
i trećih razreda srednjih škola i na kraju programa 1.024 učenika
istih škola i dobi. Očekivano, razina znanja profesora veća je od znanja učenika. Pozitivni trend usvojenog znanja pokazuju učenici anketirani nakon završetka programa. Unatoč provedenom programu, 10,8% učenika smatra da se osoba može zaraziti HIV-om ako dijeli obrok s osobom zaraženom HIV-om, a ubodom komarca 23,9% učenika. Svaki četvrti učenik ne bi dopustilo školovanje HIV-pozitivnom učeniku i 40% ne bi dozvolilo rad u školi HIV-pozitivnim učiteljima. Tek svaki peti učenik bi išao liječniku koji je HIV-pozitivan i svega 17% stomatologu. Rezultati istraživanja pokazuju da bolje znanje ne znači i pozitivniji stav prema osobama s HIV-om/AIDS-om. Stoga treba naglasiti potrebu sveobuhvatne, kontinuirane i sustavne edukacije mladih, ali i cjelokupnog stanovništva o HIV-u/AIDS-u.

Ključne riječi

edukacija; spolno prenosive bolesti; HIV/AIDS; pozitivni stav

Hrčak ID:

48272

URI

https://hrcak.srce.hr/48272

Datum izdavanja:

19.2.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.296 *