hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odgoj i pluralizam

Milan Polić

Puni tekst: hrvatski, pdf (82 KB) str. 27-36 preuzimanja: 1.550* citiraj
APA 6th Edition
Polić, M. (2006). Odgoj i pluralizam. Filozofska istraživanja, 26 (1), 27-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4592
MLA 8th Edition
Polić, Milan. "Odgoj i pluralizam." Filozofska istraživanja, vol. 26, br. 1, 2006, str. 27-36. https://hrcak.srce.hr/4592. Citirano 15.12.2019.
Chicago 17th Edition
Polić, Milan. "Odgoj i pluralizam." Filozofska istraživanja 26, br. 1 (2006): 27-36. https://hrcak.srce.hr/4592
Harvard
Polić, M. (2006). 'Odgoj i pluralizam', Filozofska istraživanja, 26(1), str. 27-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4592 (Datum pristupa: 15.12.2019.)
Vancouver
Polić M. Odgoj i pluralizam. Filozofska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 15.12.2019.];26(1):27-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4592
IEEE
M. Polić, "Odgoj i pluralizam", Filozofska istraživanja, vol.26, br. 1, str. 27-36, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4592. [Citirano: 15.12.2019.]

Sažetak
Budući da je, za razliku od manipulacije, moguć samo kao su-djelovanje u slobodi, odgoj se zbiva tamo i jedino se tamo može zbivati gdje se poštuje i razvija osobnost onih koji u odgoju sudjeluju, tj. koji međusobno odgojno djeluju. To upravo znači da je odgoj djelovanje utemeljeno u poštivanju drugog kao drukčijeg, samosvojnog, autonomnog, slobodnog bića. To nadalje znači da je odgoj u bîti uvijek odgoj za pluralizam vrijednosti, pretpostavki, vjerovanja, mišljenja, odnosno načine života koje ljudi razvijaju kao svoje i u kojima se očituje njihova osobnost. Ali kao su-djelovanje u slobodi to poštovanje mora biti uzajamno.
Odgajati dakle znači razvijati drugoga kao drukčijega, koji drži do svoje osobnosti, ali koji isto tako drži i do osobnosti drugih ljudi. I to ne samo zato što misli da pravo na vlastitu osobnost mora platiti pravom drugima da budu drukčiji, nego zato što je svijestan da je osobnost u bîti moguća tek s različitošću ljudi koji se u svojoj različitosti ipak međusobno uvažavaju i komuniciraju otvarajući kroz tu komunikaciju, baš svojom posebnošću, drugima nove mogućnosti osobnog razvoja. Drugim riječima, odgoj se zbiva tamo i tada gdje se zbiva drugi i drukčiji čovjek kojem je drugi i drukčiji čovjek najveća potreba, te sam biva čovjekom pomažući drugome da to bude.

Ključne riječi
Drukčiji čovjek; komunikacija; manipulacija; odgoj; osobitost; osobnost; pluralizam; sloboda; samosvojnost; su-djelovanje

Hrčak ID: 4592

URI
https://hrcak.srce.hr/4592

[engleski]

Posjeta: 3.678 *