hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse

Ivana Tomić Ferić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1995-2215 ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 1-44 preuzimanja: 1.169* citiraj
APA 6th Edition
Tomić Ferić, I. (2009). Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (20), 1-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/48912
MLA 8th Edition
Tomić Ferić, Ivana. "Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 20, 2009, str. 1-44. https://hrcak.srce.hr/48912. Citirano 13.12.2019.
Chicago 17th Edition
Tomić Ferić, Ivana. "Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 20 (2009): 1-44. https://hrcak.srce.hr/48912
Harvard
Tomić Ferić, I. (2009). 'Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (20), str. 1-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/48912 (Datum pristupa: 13.12.2019.)
Vancouver
Tomić Ferić I. Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 2009 [pristupljeno 13.12.2019.];(20):1-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48912
IEEE
I. Tomić Ferić, "Julije Bajamonti (1744.-1800.) - između glazbene teorije i prakse", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 20, str. 1-44, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48912. [Citirano: 13.12.2019.]

Sažetak
U ovome tekstu istražuju se opće odrednice najznačajnijeg glazbenoteorijskog spisa splitskog polihistora, liječnika i skladatelja, dr. Julija Bajamontija (1744.-1800.). Riječ je o prvom, enciklopedijski koncipiranom glazbenom rječniku u Hrvatskoj pod naslovom Musica. U njemu se obrađuju brojni glazbeno-teorijski pojmovi, oblici i instrumenti od razdoblja antike do posljednje četvrtine 18. stoljeća. Pri radu na sabiranju i abecednom sortiranju glazbenih termina, Bajamonti se priklanja autoritetima i kompilira misli o glazbi što si ih u svojim djelima izrazili francuski enciklopedisti i glasoviti talijanski glazbeni teoretičari. Prezentiranu terminološku građu moguće je razvrstati na: 1) terminologiju teorijskih aspekata glazbe korespondentnu ontološkoj problematici; 2) terminologiju instrumentalne glazbe unutar organologijske problematike; 3) terminologiju općih aspekata glazbe korespondentnu estetičkoj problematici. Studija donosi popis povijesnih i glazbeno-teorijskih izvora koje susrećemo u predstavljenom spisu te razrađuje refleksije Bajamontijevih glazbenoteorijskih spoznaja na njegovu skladateljsku praksu. Unatoč činjenici što je djelovao na periferiji europskih tijekova, Bajamonti nipošto nije provincijska figura. Štoviše, svojom svestranošću (pa i glazbenom), znanstveničkim predanjem i erudicijom, na vlastit i osebujan način izvanredno karakterizira opći duh europskog prosvjetiteljstva.

Ključne riječi
Bajamonti; glazbeni rječnik; glazbena teorija; organologija; estetika glazbe; glazbenoteorijske spoznaje; skladateljska praksa

Hrčak ID: 48912

URI
https://hrcak.srce.hr/48912

[engleski]

Posjeta: 1.689 *