Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

SAMOSTALNO IZVANNASTAVNO ČITANJE UČENIKA TREĆIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Ivica Vigato ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Martina Jelenković


Puni tekst: hrvatski doc 1.219 Kb

str. 131-144

preuzimanja: 1.276

citiraj


Sažetak

U ovome radu autori istražuju izvannastavno čitanje učenika trećih razreda osnovne škole. Namjera je istražiti utječe li samo mjesto stanovanja na samostalni izbor književnih djela i autora. Istraživanje se provodi u različitim krajevima Hrvatske, i to u seoskim ili gradskim sredinama. Ispitivanje je provedeno anketom koja se sastoji od 10 pitanja zatvorenoga tipa, čije rezultate istraživanja autori predočuju grafikonima i 5 pitanja otvorenoga tipa koji su po načelu najveće zastupljenosti brojčano prikazani. Na osnovi grafikonima predočenih rezultata autori zaključuju da učenici u velikom postotku čitaju i pišu lektiru, da su u nekim sredinama više zainteresirani za poeziju, a u drugim za detektivske priče. Međutim, kako svi vole bajke i basne te knjige smiješnoga sadržaja, autori se zalažu za veću zastupljenost takvih naslova u školskim knjižnicama. Iz predočenih podataka nije se mogla uočiti povezanost mjesta stanovanja ispitanika i mjesta radnje glavnih junaka ili porijeklo autora kao odlučujućeg za samostalni izbor književnih djela, već je važnije koliko se učenici mogu poistovjetiti s likovima.

Ključne riječi

istraživanje izvannastvanog čitanja; lektira; nastava književnosti; učenici trećeg razreda

Hrčak ID:

50940

URI

https://hrcak.srce.hr/50940

Datum izdavanja:

5.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.616 *